Aktywne Wpisy
alkoJezus +213
I cyk, kolejna majóweczka bez alko ( ͡º ͜ʖ͡º)
Kiedyś to było dla mnie nie do pomyślenia, jak to kiełbaska bez piwa? Przecież to bez sensu
A jednak, da się
Terapia zmienia bardzo wiele, sposób myślenia, schematy którymi podążałem przez lata. Nie dogadałbym się z sobą z przed 10 lat, mam wrażenie że byłem kimś innym, byłem alkusem.
Teraz też nim jestem tylko na sucho. Życie alkoholika
Kiedyś to było dla mnie nie do pomyślenia, jak to kiełbaska bez piwa? Przecież to bez sensu
A jednak, da się
Terapia zmienia bardzo wiele, sposób myślenia, schematy którymi podążałem przez lata. Nie dogadałbym się z sobą z przed 10 lat, mam wrażenie że byłem kimś innym, byłem alkusem.
Teraz też nim jestem tylko na sucho. Życie alkoholika
Marcinnx +36
4 maja to Klara świętuje swoje urodziny, dwa dni po niej swój dzień będzie miała Laura.
nieźle to sobie wymyślili ( ͡º ͜ʖ͡º)
#lewandowski #lewandowska #mecz
Postępowanie przetargowe w sprawie zakupu 10 autobusów elektrycznych przeprowadzono zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych i żaden z oferentów nie zgłaszał zastrzeżeń do przedstawionej specyfikacji przetargowej. Waga ceny w granicach 80-90 proc. była stosowana we wszystkich przetargach dotyczących zakupu autobusów i firma Solaris (która wielokrotnie je wygrywała) nigdy nie zgłaszała zastrzeżeń do takich kryteriów oceny.
Postępowanie przetargowe w sprawie zakupu 10 autobusów elektrycznych zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej i wyklucza preferowanie dostawców z danego kraju.
W kwestii kryteriów technicznych w trzech elementach firmy uzyskały równą liczbę punktów, w trzech lepsza byłą firma Solaris, a w dwóch firma BYD. Trudno tu więc mówić o zdecydowanie lepszym produkcie którejś firmy. Podczas dwutygodniowych testów autobusów Solarisa i BYD oceny były zbliżone. Nasze racje w tej sprawie zostały potwierdzone przez ekspertyzę Przemysłowego Instytutu Motoryzacji.
Reakcję firmy Solaris na rozstrzygnięcia przetargowe można więc uznać za zbyt emocjonalną, a próbę wpływania na opinię publiczną za pomocą argumentów pozbawionych merytoryki można uznać za głęboko nieetyczną i niezgodną z zasadami uczciwej konkurencji.
http://www.mza.waw.pl//aktualnosci.php?i=98&c=32&l=1
Swoją drogą polecam poczytać oświadczenie BYD bo nieco masakrują Solarisa:
LIST DO „SOLARIS-ian”w odpowiedzi na oświadczenie wydane przez firmę Solaris Bus &Coach S.A. w dniu 28 kwietnia 2014 r.
Szanowni Konkurenci, nie podążajcie tą drogą, nie deprecjonujcie, nie obrażajcie, nie insynuujcie! Nie popełniajcie błędów, które mogą przykryć cieniem naszą rywalizację w wyścigu o dostarczenie Warszawie autobusów elektrycznych. Przez kilka miesięcy nasze firmy przedkładały MZA dokumenty świadczące o walorach produktów. W efekcie wygrał lepszy. Od jesieni nasz eBus będzie woził warszawiaków po Trakcie Królewskim.
Cieszymy się, że Wasze, choć pojedyncze, autobusy elektryczne jeżdżą już w Niemczech, Austrii i Szwecji. Nasze autobusy elektryczne, liczone tysiącami, jeżdżą m.in. w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Holandii, we Włoszech, Izraelu, Turcji, Malezji i Chinach. Cieszymy się również, że wyprodukowaliście jedenaście tysięcy autobusów. My wyprodukowaliśmy różnych pojazdów…miliony. Jesteśmy ponadto światowym liderem produkcji akumulatorów, co w omawianej dziedzinie jest bardzo istotne, jeśli nie najważniejsze.
Cieszy nas również, że - co podnosicie w swoim oświadczeniu - podobnie jak my, ze szczególną troską podchodzicie do wydatkowania „grosza”publicznego. Dziwna to jednak troska, skoro za ten sam przedmiot przetargu życzycie sobie ponad 6 milionów zł więcej, co czyni Waszą ofertę droższą dla Warszawy o 42%(sic!). Twierdzicie, że kryteria przetargu (90% cena) faworyzują produkty o niskiej jakości a jednocześnie bierzecie udział i wygrywacie przetargi w których jedynym (100%) kryterium jest cena. Zarzucacie nam dumping, przykrywając tym swoje wysokie koszty i ogromne marże, czyniąc pokrętnie z niższej ceny zarzut a nie atut. Ceny produktów BYD są optymalne, a ich jakość –potwierdzają to lata praktyki na wszystkich kontynentach i 25 milionów kilometrów przejechanych eBusami –jest najwyższa z możliwych.
„SOLARIS-ianie”, możecie wyrażać swoje oburzenie - czyńcie to jednak z uwagą! Wszelkie insynuacje, szkalowanie, podawanie nieprawdziwych danych czy wreszcie oszczerstwa, spotkają się z naszym stanowczym odporem, co w efekcie może skończyć się nieprzyjemnym dla Was sporem sądowym. Jesteśmy koncernem globalnym, zatrudniamy przeszło 150 tysięcy osób na całym świecie. Nasi akcjonariusze, a należy do nich m.in. Warren Buffett, nałożyli na zarząd obowiązek twardego i rzetelnego stawania w szranki z tymi, którzy poprzez oszczerstwa deprecjonują rangę firmy.
Gratulujemy Wam zwycięstw w licznych przetargach, w tym jednym z ostatnich na dostarczenie 85 pojazdów do Mediolanu. Mamy nadzieję, że i Wy zdołacie wznieść się ponad swoje słabości i pogratulujcie nam jako zwycięzcom przetargu na dostarczenie autobusów elektrycznych dla Warszawy.
Arkadiusz Miętkiewicz
prezes zarządu Automotive Europe Corporation Sp. z o.o.
przedstawiciel BYD w Polsce
http://infobus.pl/text.php?from=rss&id=63791
#warszawa #solaris #byd #komunikacjamiejska #transport
W ogóle dopiero teraz przeczytałem tamten wykop i komentarze... jak widać wykop nie jest taki wolnorynkowy jakby się mogło zdawać. :D