"Trochę przy okazji kanonizacji kilka cytatów z Jana Pawła II, zebranych w "Socjalizm, rachunek ekonomiczny i funkcja przedsiębiorcza" Jesusa Huerty de Soto:
"(...) gdy przedsiębiorstwo wytwarza zysk, oznacza to, że czynniki produkcyjne zostały właściwie zastosowane, a odpowiadające im potrzeby ludzkie - zaspokojone".
Centesimus Annus, rozd. 4, nr 35, s. 28
W tej samej encyklice, rozdz. 4, nr 43, s. 35:
"wydaje się, że lepiej zna i może zaspokoić potrzeby ten, kto styka się z nimi z bliska i kto czuje się bliźnim człowieka potrzebującego". Z tego powodu Jan Paweł II krytykuje państwo opiekuńcze albo "solidarne", które "interweniując bezpośrednio i pozbawiając społeczeństwo odpowiedzialności, (...) powoduje utratę ludzkich energii i przesadny wzrost publicznych struktur, w których - przy ogromnych kosztach - raczej dominuje logika biurokratyczna, aniżeli troska o to, by służyć korzystającym z nich ludziom" rozdz. 35, nr 48, s. 39
W rozdz. 4, nr 32, s. 66 możemy przeczytać, że jego zdaniem sprawiedliwa cena to taka, która została ustalona "za wspólną zgodą w drodze wolnej umowy".
W rozdz. 5, nr 48, s. 38-40 JPII pisze, że najważniejszą powinnością państwa jest zagwarantowanie wolności osobistej i bezpieczeństwa własności, aby "człowiek, który pracuje i wytwarza, mógł korzystać z owoców tej pracy, a więc znajdował bodziec do wykonywania jej skutecznie i uczciwie". Dodaje, że państwo powinno ingerować jedynie w razie szczególnej potrzeby, doraźnie i zawsze z zastosowaniem zasady subsydiarności w stosunku do obywateli.
W rozdz. 5, nr 48, s. 39 w kontekście krytyki "państwa dobrobytu" albo "opiekuńczego", pisze: "społeczność wyższego rzędu nie powinna ingerować w wewnętrzne sprawy społeczności niższego rzędu, pozbawiając ją kompetencji"
"Tam, gdzie indywidualny zysk jest przemocą zniesiony, zastępuje się go ciężkim systemem biurokratycznej kontroli, który pozbawia człowieka inicjatywy i zdolności twórczej". rozdz. 3, nr 25, s. 20"
@MKULTRA: Nie żadne #knp i #jkm , JP2 tam nie krytykował żadnego państwa opiekuńczego tylko prawdziwy komunizm, z którym przyszło mu walczyć. Taki z aresztowaniami, czołgami na ulicach i czerwonymi flagami a nie okrutny reżim socjalistyczny w Polsce w roku 2014.
Nigdy nie mówcie swoich słabości kobiecie, wykorzysta ona to w najmniej oczekiwanym momencie aby jeszcze bardziej was dobić. One mają w genach zapisaną nienawiść do słabych samców.
"Trochę przy okazji kanonizacji kilka cytatów z Jana Pawła II, zebranych w "Socjalizm, rachunek ekonomiczny i funkcja przedsiębiorcza" Jesusa Huerty de Soto:
"(...) gdy przedsiębiorstwo wytwarza zysk, oznacza to, że czynniki produkcyjne zostały właściwie zastosowane, a odpowiadające im potrzeby ludzkie - zaspokojone".
Centesimus Annus, rozd. 4, nr 35, s. 28
W tej samej encyklice, rozdz. 4, nr 43, s. 35:
"wydaje się, że lepiej zna i może zaspokoić potrzeby ten, kto styka się z nimi z bliska i kto czuje się bliźnim człowieka potrzebującego". Z tego powodu Jan Paweł II krytykuje państwo opiekuńcze albo "solidarne", które "interweniując bezpośrednio i pozbawiając społeczeństwo odpowiedzialności, (...) powoduje utratę ludzkich energii i przesadny wzrost publicznych struktur, w których - przy ogromnych kosztach - raczej dominuje logika biurokratyczna, aniżeli troska o to, by służyć korzystającym z nich ludziom" rozdz. 35, nr 48, s. 39
W rozdz. 4, nr 32, s. 66 możemy przeczytać, że jego zdaniem sprawiedliwa cena to taka, która została ustalona "za wspólną zgodą w drodze wolnej umowy".
W rozdz. 5, nr 48, s. 38-40 JPII pisze, że najważniejszą powinnością państwa jest zagwarantowanie wolności osobistej i bezpieczeństwa własności, aby "człowiek, który pracuje i wytwarza, mógł korzystać z owoców tej pracy, a więc znajdował bodziec do wykonywania jej skutecznie i uczciwie". Dodaje, że państwo powinno ingerować jedynie w razie szczególnej potrzeby, doraźnie i zawsze z zastosowaniem zasady subsydiarności w stosunku do obywateli.
W rozdz. 5, nr 48, s. 39 w kontekście krytyki "państwa dobrobytu" albo "opiekuńczego", pisze: "społeczność wyższego rzędu nie powinna ingerować w wewnętrzne sprawy społeczności niższego rzędu, pozbawiając ją kompetencji"
"Tam, gdzie indywidualny zysk jest przemocą zniesiony, zastępuje się go ciężkim systemem biurokratycznej kontroli, który pozbawia człowieka inicjatywy i zdolności twórczej". rozdz. 3, nr 25, s. 20"
#jkm #knp #4konserwy #neuropa #jp2 #religia #ekonomia
@Otsego_Amigo @LibertyPrime @Ginden
@Kraker245: tak, w 1991 roku kiedy w polszy właśnie próbowali robić "reformy"