Wpis z mikrobloga

Chce złożyć komputer i mój budżet to 5,500 - 6,000zł, nie jestem w temacie już od lat, nie śledzę i jestem totalnym laikiem można powiedzieć. Komputer będzie służył do grania w gry, interesuje mnie rozdzielczość 2K albo 1440p, nie wiem jakie są obecne standardy. Coś polecacie? Na co zwracać uwagę? I czy mógłby ktoś wyjaśnić różnicę między wodnym, a normalnym chłodzeniem jakie ma to przełożenie w praktyce?

W budżecie ma być tylko buda, bez monitora, windowsa etc

#pcmasterrace #informatyka #komputery #gry #pc #skladamkomputer
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Lobotomy_Enthusiast: aktualnie raczej się idzie w AMD bo intel dal ciała mocno. Jakąś 4070 do tego, 16/32gb ram. Wodne ma to do siebie, że jest ciche i mocno zbija temperatury. Ale płyn trzeba czasem dolewać (na ogół jest w zestawie). Ktore AmD to teraz nie powiem bo nowe właśnie wyszły i jeszcze nie czytałem.
  • Odpowiedz
@Lobotomy_Enthusiast: w moim jest zakrętka, płyn ma specjalna końcówkę i tylko ściskasz butelkę i czekasz aż bąbelki wylecą. Dasz radę. Ja już dzisiaj nie wyobrażam sobie powietrznego bo nawet najlepsze mi tak temperatur nie zbijały.
  • Odpowiedz
@Lobotomy_Enthusiast: mam kompa złożonego w ~2008 roku z wodnym chłodzeniem na procku, nigdy nic nie dolewałem, a przez kilka ostatnich lat pracował jako komputer biurowy na magazynie xd.

W swoim obecnym daily komputerze mam powietrzne bo szkoda mi było chajsu, jest mega cicho, temperatury spoko, tyle że chłodzenie jest dużym klockiem (dla mnie plus) na i5 9 gen. Kiedyś z ciekawości postawiłem te chłodzenie na i7 3 gen bez wentylatora,
  • Odpowiedz