Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #lpg

Czy opinia mowiaca że raz na rok trzeba pogonić samochód na samej benzynie tak że 100km to Januszowa mądrość? Czy ma to jakiś sens?
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@kargulasty jak miałem LPG to raz na dwa, trzy miesiące na ekspresówce będącej obwodnicą przełączałem na PB i na obroty wkręcałem 3 i 4 bieg do końca. Tak po januszowemu żeby przepalić go przez kilka km na wyższych obrotach i PB.
  • Odpowiedz
@kargulasty: Mądrość mechanika pracującego w jednym z najlepszych serwisów BMW w Polsce. Rzadko przejeżdżam więcej niż 10 km, na co dzień 4 km w jedną stronę do pracy. I mechanik mi powiedział, że warto byłoby wziąć samochód w trasę, bo dopiero wtedy odpalają się jakieś systemy. Nie wnikałem, bo się śpieszyłem. Benzyna.

Przypuszczam, że jest to prawdą przy nowoczesnych samochodach.
  • Odpowiedz
@Tja88 przy filtrach dpf czy gpf warto przegonić raz na jakiś czas auto jak jeździ tylko po mieście ale jakie tam paliwo jest to nie ma znaczenia.
Na logikę przy LPG będzie mniej nagaru.
  • Odpowiedz
@kargulasty: W jednym aucie, w którym od 100k km jeździłem na LPG zaczął mi na benzynie dławić się (ale tylko zaraz po odpaleniu, zanim przełączy się na gaz). Mechanik wszystko posprawdzał, nic nie wykrył, powiedział, żeby trochę pojeździć na samej benzynie. Wyjeździłem cały bak i problem zniknął. Więc może w tej opinii jest jakieś ziarenko prawdy.
  • Odpowiedz
@kargulasty: tylko do aktualizacji map benzynowych jak ma się autoadaptację lub samemu się ustawia, ale też nie 100km, a dosłownie kilka kilometrów np na ekspresówce
Nie ma innych powodów aby to miało sens.

Na podstawie map benzynowych czy to czasy wtrysku czy korekty, jest dobierana dawka gazu.
  • Odpowiedz
januszowa mądrość


@open_or_die: Raczej twój brak mądrości xD

@kargulasty PRzegonienie auta w czasach filtrów DPF/GPF jest szczególnie istotne. Wcześniej miało to znaczenie ze względu na złogi oleju i uwalone zawory przy wtrysku bezpośrednim.
  • Odpowiedz
  • 0
@cwlmod: no wlasnie mój przypadek dotyczy starszego pojazdu ale skoro tam też miało to znaczenie ze względu na złogi oleju czy zawory to pogonie( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@kargulasty: To pogonienie to wystarczy dłuższa jazda autostradowa albo na krajówce z jednym biegiem niżej. CHodzi o to by silnik się dobrze rozgrzał, a olej popracował dłużej przy wyższym ciśnieniu.

BTW Tzw italian tune-up to przejażdżka autem na wysokich obrotach i pałowanie go przy każdej możliwej okazji ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz