Wpis z mikrobloga

Elektrownia atomowa w factorio ma niewiele sensu. Jest bardzo droga w produkcji jak i w utrzymaniu, wymaga też skomplikowanej logistyki. Za to fotowoltaika jest wręcz idealnym źródłem energii.

#factorio
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@deletenomads:
Przy małych bazach atom ma jeszcze sens.
Ale tam jest dużo płynów (woda, para) i gradient ciepła w heat pipe, a to zajmuje proporcjonalnie dużo czasu na obliczenia.
W miarę jak się skaluje bazę w stronę megabazy i UPSy zaczynają spadać poniżej 60 zrezygnowanie z atomu na rzecz solara staje się koniecznością.
A miejsca w factorio akurat nie brakuje.
  • Odpowiedz
@K-S-: elektrownia atomowa jest dużo szybsza do setupu niż fotowoltaika w pierwszych 60h świata. Reaktor 8x2 to dosłownie mniej niż 20 minut roboty a ustawianie 1GW na panelach gdy produkcja nie jest jeszcze masowa typu 8 taśmociągów per surowiec trwa wieki
Ustawienie automatycznego podawania, dostaw i odbierania śmieci z reaktorów robisz tylko raz na wiele światów
  • Odpowiedz
@K-S-:

Jak wiesz już jak dobrze zbudować elektrownię atomową, to jest to super źródło energii na start. Spokojnie sobie można wybudować kilka takich zestawów. Natomiast potem jak już się chce iść w mega dużą fabrykę, to trzeba to niestety rozbierac i iść w 100% fotowoltaikę, bo obliczenia pary/wody itd. zabijają wydajność.
  • Odpowiedz
@Murasame:
Ja powtórzę: elektrownia atomowa jest ok na start, ale jak się skaluje bazę w megabazę i UPSy zaczynają spadać to ważną częścią rozgrywki zaczyna być kombinowanie jak rzeczy robić wydajnie i się patrzy, ile poszczególne składniki gry wymagają milisekund na update.

Solary traktowane są przez silnik gry jako nie jako tysiące/dziesiątki tysiecy/setki tysięcy obiektów, tylko jak jeden panel o mocy X MW.
Tak samo akumulatory -- dla gry ma się jeden wielki akumulator o określonej pojemności i tempie
Polinik - @Murasame: 
Ja powtórzę: elektrownia atomowa jest ok na start, ale jak się ...

źródło: 5ad31981248833836e3e22afc7b0484b06aa86f2cdf931017ea2cf868beec90c

Pobierz
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 1
@dzem_z_rzodkiewki: @Murasame

Ja wiem że w factorio gra się tygodniami, ale fotowoltaike można mieć już po kilku godzinach gry. Więc ten atom na start to tak trochę ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

@Polinik w sensie atom zjada więcej zasobów komputera? O tym nie wiedziałem. Ale w sumie ma to sens.
  • Odpowiedz
ale fotowoltaike można mieć już po kilku godzinach gry


@K-S-:

Nie, nie można, chyba że piszemy o kilku panelach xd Żeby obsłużyć wielką bazę, to musisz mież olbrzymie pola uprawne fotowoltaiki i malutką osobną fabrykę wyłączne na te potrzeby. A to nie jest jedyny wymóg, bo musisz jeszcze mieć ulepszony zasięg artylerii, żeby zdobyć tereny pod uprawę. Tak samo ulepszone robociki, żeby to budowały sprawnie.

Chyba, że mówimy o mapie
  • Odpowiedz
w sensie atom zjada więcej zasobów komputera? O tym nie wiedziałem. Ale w sumie ma to sens.


@K-S-:
Tak.
Reaktor to jeden obiekt, inserter wkładający to drugi, wyciagający zużyty to trzeci obiekt. Do tego wymienniki ciepła i turbiny -- kolejnych kilkanaście obiektów. Jak masz włączone efekty cząsteczkowe to jeszcze para z tych turbin. Ale to jeszcze wuj.
Dochodzi przeliczanie ciśnienia wody i pary w całym kompleksie atomowym, a przy obecnym rozwiązaniu symulacja dynamiki płynów (obliczanie ciśnienia w rurach i zbiornikach) jest dość czasochłonne. A do tego jeszcze liczenie gradientu ciepła w tych miedzianych szynach (heatpipe) też nieco
Polinik - >w sensie atom zjada więcej zasobów komputera? O tym nie wiedziałem. Ale w ...

źródło: e27b7657a4b21237160f0e2d5664b43a365b2bc0e56cf416d8eceaa4e6ad430b

Pobierz
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
@Murasame: Teraz gram całkowicie od początku i po 20 godzinach gry mam jakieś 150MW z samych paneli. Jak na ten etap gry to wydaje mi się sporo.
  • Odpowiedz
@K-S-: To solary nie mają sensu jako główne źródło energii. Spadki wydajności nie są, aż tak wielkie, aby je brać pod uwagę.

Solarów trzeba nastawiać od kija nie tylko na potrzeby działania bieżącego, ale i na potrzeby naładowania akumulatorów. Jedno z drugim to w kij produkcji surowców, które trzeba na to przeznaczyć i działania maszyn, które niwelują efekt różnicy spadku wydajności (który i tak jest niewielki) z powodu atomu.

Potrzeba 23,8 panelu, aby naładować 1MW na na cały dzień i noc. Czyli 23800 paneli, aby naładować 1GW co dla chociaż trochę bardziej zaawansowanej bazy jest śmieszną
DanteTooMayCry - @K-S-: To solary nie mają sensu jako główne źródło energii. Spadki w...

źródło: comment_FSwHM2YnFFrRgPEHoig6qmFYUIQ6dpHq

Pobierz
  • Odpowiedz
To solary nie mają sensu jako główne źródło energii.


@DanteTooMayCry:

Nie tyle mają sens, co są jedyną opcją przy budowie mega baz. Jak lecisz w maxowanie fabryki to będziesz miał pokaz slajdów a nie grę przy użyciu elektrowni atomowych.

A jak budujesz coś standardowego to wszystko zadziała.
  • Odpowiedz