Aktywne Wpisy
BurzaGrzybStrusJaja +1233
Znalezisko o zawiadomieniu CBA w sprawie dopłat do kredytów usunięte z wykopu!
#moderacja usunęła znalezisko z płomieniem, bo podobno było ono duplikatem. Czego duplikatem?
Źle sformatowanego znaleziska link, które dostało 40 plusów, ale to nic! bo ono też zostało usunięte za bycie duplikatem samej nagrywki z konferencji prasowej wrzuconej na portal X link. Oryginalne znalezisko, które dostało dużo więcej uwagi (1600 wykopów #1 na wykop) było artykułem z
#moderacja usunęła znalezisko z płomieniem, bo podobno było ono duplikatem. Czego duplikatem?
Źle sformatowanego znaleziska link, które dostało 40 plusów, ale to nic! bo ono też zostało usunięte za bycie duplikatem samej nagrywki z konferencji prasowej wrzuconej na portal X link. Oryginalne znalezisko, które dostało dużo więcej uwagi (1600 wykopów #1 na wykop) było artykułem z
Herwis +8
#factorio
@K-S-: ma jedną wadę. zajmuje w hooy miejsca.
Przy małych bazach atom ma jeszcze sens.
Ale tam jest dużo płynów (woda, para) i gradient ciepła w heat pipe, a to zajmuje proporcjonalnie dużo czasu na obliczenia.
W miarę jak się skaluje bazę w stronę megabazy i UPSy zaczynają spadać poniżej 60 zrezygnowanie z atomu na rzecz solara staje się koniecznością.
A miejsca w factorio akurat nie brakuje.
Ustawienie automatycznego podawania, dostaw i odbierania śmieci z reaktorów robisz tylko raz na wiele światów
Jak wiesz już jak dobrze zbudować elektrownię atomową, to jest to super źródło energii na start. Spokojnie sobie można wybudować kilka takich zestawów. Natomiast potem jak już się chce iść w mega dużą fabrykę, to trzeba to niestety rozbierac i iść w 100% fotowoltaikę, bo obliczenia pary/wody itd. zabijają wydajność.
Ja powtórzę: elektrownia atomowa jest ok na start, ale jak się skaluje bazę w megabazę i UPSy zaczynają spadać to ważną częścią rozgrywki zaczyna być kombinowanie jak rzeczy robić wydajnie i się patrzy, ile poszczególne składniki gry wymagają milisekund na update.
Solary traktowane są przez silnik gry jako nie jako tysiące/dziesiątki tysiecy/setki tysięcy obiektów, tylko jak jeden panel o mocy X MW.
Tak samo akumulatory -- dla gry ma się jeden wielki akumulator o określonej pojemności i tempie
Ja wiem że w factorio gra się tygodniami, ale fotowoltaike można mieć już po kilku godzinach gry. Więc ten atom na start to tak trochę ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
@Polinik w sensie atom zjada więcej zasobów komputera? O tym nie wiedziałem. Ale w sumie ma to sens.
@K-S-:
Nie, nie można, chyba że piszemy o kilku panelach xd Żeby obsłużyć wielką bazę, to musisz mież olbrzymie pola uprawne fotowoltaiki i malutką osobną fabrykę wyłączne na te potrzeby. A to nie jest jedyny wymóg, bo musisz jeszcze mieć ulepszony zasięg artylerii, żeby zdobyć tereny pod uprawę. Tak samo ulepszone robociki, żeby to budowały sprawnie.
Chyba, że mówimy o mapie
@K-S-:
Tak.
Reaktor to jeden obiekt, inserter wkładający to drugi, wyciagający zużyty to trzeci obiekt. Do tego wymienniki ciepła i turbiny -- kolejnych kilkanaście obiektów. Jak masz włączone efekty cząsteczkowe to jeszcze para z tych turbin. Ale to jeszcze wuj.
Dochodzi przeliczanie ciśnienia wody i pary w całym kompleksie atomowym, a przy obecnym rozwiązaniu symulacja dynamiki płynów (obliczanie ciśnienia w rurach i zbiornikach) jest dość czasochłonne. A do tego jeszcze liczenie gradientu ciepła w tych miedzianych szynach (heatpipe) też nieco
@Polinik: wraz z update Factorio 2.0, ta mechanika płynów nie będzie powiązana z wykupieniem DLC
BTW fajna baza, przydałby ci się ten intel i9-13900KS 6Ghz XD
Solarów trzeba nastawiać od kija nie tylko na potrzeby działania bieżącego, ale i na potrzeby naładowania akumulatorów. Jedno z drugim to w kij produkcji surowców, które trzeba na to przeznaczyć i działania maszyn, które niwelują efekt różnicy spadku wydajności (który i tak jest niewielki) z powodu atomu.
Potrzeba 23,8 panelu, aby naładować 1MW na na cały dzień i noc. Czyli 23800 paneli, aby naładować 1GW co dla chociaż trochę bardziej zaawansowanej bazy jest śmieszną
@DanteTooMayCry:
Nie tyle mają sens, co są jedyną opcją przy budowie mega baz. Jak lecisz w maxowanie fabryki to będziesz miał pokaz slajdów a nie grę przy użyciu elektrowni atomowych.
A jak budujesz coś standardowego to wszystko zadziała.
@Murasame: jak robisz megabazę to i tak trzeba wyłączyć robale bo za dużo zasobów komputera zabierają.