Wpis z mikrobloga

#motoryzacja
Tak się zastanawiam, że chyba nie opłaca się profilaktycznie poprawiać broki w 1.9 TDI PD? Bo tam była przypadłość ale nie wiem czy ograniczona do danego modelu silnika, ze się wałki zacierały, a tam w tych mocowaniach/trzymadłach wałka są te broki i jak puszczą to spada ciśnienie oleju na wałku i się zaciera.
Chyba taka sama cena by była jak za wymianę wałka, bo trzeba zdemontować te mocowania, więc chyba bardziej opłaca się jeździć i jak się zatrze to dopiero wtedy przy wymianie zaspawać to? bo możliwe że nie puszczą wcale.

#mechanikasamochodowa
  • 3
  • Odpowiedz
@r5678: prędzej wałek się wytrze nie zatrze. Jak już zatarte widziałem to smok zasłonięty był w misce. Silniki po 1 milion km robiły nikt broka nie wymieniał. Za to szklanki z wałkiem po dwa razy

Trzeba zdjąć pokrywę zaworów obszpekać.
Reszta to wróżenie z fusów.
Nową uszczelka pod pokrywę i jazda.
Jak wałek obrany to czarny włożyć,szklanki nowe to chyba oczywiste i przy okazji rozrząd.
  • Odpowiedz
@r5678: sprawdź wydajność pompy oleju. Jak jest to reszty nie ruszaj. A walki obiera, bo ludzie tam nie zaglądają i jeżdżą bez oleju. Ten sam problem jest w 2.0
  • Odpowiedz