Wpis z mikrobloga

@red7000:
Aby naprawić problem #crowdstrike / BSOD:

Uruchom system Windows w trybie awaryjnym lub w środowisku odzyskiwania systemu Windows
1) Przejdź do katalogu C:\Windows\System32\drivers\CrowdStrike
2) Zlokalizuj plik odpowiadający "C-00000291*.sys" i usuń go.
3) Uruchom hosta normalnie.
  • Odpowiedz
Uruchom system Windows w trybie awaryjnym lub w środowisku odzyskiwania systemu Windows


@McKeyPL: po RDP trochę ciężko ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@red7000: Pytanie z ciekawosci - kazdy windows ma w sobie zainstalowanego tego crowdstrika? To jakies natywne rozwiązanie, które dla MS dostarcza ta firma?
  • Odpowiedz
@Krafti: a weź....ubiło nam serwery w centrali i lokalne. Kilka zakładów wysłało ludzi do domów. U nas w PL oczywiscie pracownicy musza siedziec i patrzec w BSODa bo moze zaraz sie naprawi ;), dawno takiej akcji nie widziałem, może jak serwery O365 zdechły w tamtym roku na chwile ale nie bylo to aż tak medialne.
  • Odpowiedz
@red7000: najgorsze ze do kazdego kompa ktory wpadł w bootloopa trzeba podejść i usunać mu ten plik/zmienic nazwe katalogu. Te które wstały dostają patcha bezpośrednio z serwerów CSa. Njagorzej, że część kompów dodatkowo ma problem z bitlockerem przez to a jeszcze gorzej jak durne corpo jak moje nie korzysta z oblokowania bitlockera przez konto microsoft tylko ma swój własny serwer do tego i ten serwer tez oberwał błedem CSa, wiec
  • Odpowiedz