Wpis z mikrobloga

Mars Patrol (C64, 2024)
https://github.com/joeyc64/MarsPatrol?tab=readme-ov-file

Translator:

W połowie lat 80-tych twórca Irem wydał fantastycznie przyjemną grę „Moon Patrol”. Strzelanka z przewijaniem bocznym, powszechnie uznawana za twórcę wprowadzenia przewijania paralaksy w grach wideo z przewijaniem bocznym, podczas którego jeździłeś buggy po krajobrazie, przeskakiwałeś rowy i skały, a także strzelałeś do wrogów zarówno nad, jak i przed tobą. Był tak popularny, że wielu pamięta go na wielu systemach domowych, takich jak Atari 800, 2600, C64, Vic-20, Gameboy, a nawet Intellivision. Cóż, ta sama gra, z której wielu z nas korzystało, pojawiła się na Commodore 64 autorstwa joeyc64, jako wersja przypominająca arkadę, zwana Mars Patrol!


Oto co twórca mówi o swojej wersji Moon Patrol... Mam na myśli Mars Patrol na C64. „W 1985 roku chciałem przekonwertować moją ulubioną grę zręcznościową na moją ukochaną C64. Wersja na Atari była bzdurą, można to zrobić lepiej! Mój przyjaciel Helmut wskoczył na łódź i zaprojektowaliśmy wersję Moon Patrol na C64. On stworzył grafiki, ja zająłbym się programowaniem”.


„Moim jedynym narzędziem był monitor ass/diss (długość 4 tys.), za pomocą którego mogłem bezpośrednio zapisywać i modyfikować pamięć… Nie pamiętam, dlaczego zmieniliśmy nazwę na Mars Patrol, prawdopodobnie dlatego, że obawialiśmy się problemów z prawami autorskimi przy sprzedaży ostatecznej wersji gry i zarabianie dużych pieniędzy :-) W połowie 1985 roku zmieniłem szkołę, wydarzyło się kilka innych rzeczy i cały projekt popadł w stan hibernacji. A ponieważ nie było kodu źródłowego, kompilatora ani dokumentacji, po kilku latach nie mogłem nawet kontynuować gdybym chciał”.


„Potem w 2024 roku, 39 lat później, dałem temu szansę i moim pierwszym krokiem było zdemontowanie całości i udokumentowanie tego w odpowiednich plikach źródłowych na moim Macu. I zadziałało! Demontaż i montaż ponownie – mogłem ponownie uruchomić grę jak poprzednio. Następnym krokiem było oczyszczenie kodu i dodanie brakujących elementów. Dodałem czołgi i ścigacz z gry zręcznościowej, całkowicie przepisałem algorytm latania UFO, zmieniłem niektóre duszki i postacie i tak dalej przeprowadził akcję naziemną z kraterami, skałami i minami”.


„Znalazłem na Youtube longplay od mameplayera, któremu udało się przetrwać 2 pełne tory, więc mogłem dostosować i skopiować akcję na podłodze i dla UFO tak bardzo, jak to możliwe. Niestety nie mogłem zastosować toczących się głazów z salonu gier… I bo nigdy nie byłem dobry w SID i efektach dźwiękowych chyba wtedy zgrałem dźwięk z wersji na Atari i w 2024 nadal nie udało mi się „skomponować” brakującego elementu dźwiękowego zaczynając od bazy muzykę i kod do jej odtwarzania, zawsze mogę teraz dodać ją do kodu”.


„Moje dzieci przetestowały grę pod kątem błędów i grywalności – i ku mojemu zaskoczeniu nadal sprawia im to frajdę, nawet w świecie Internetu, gier wieloosobowych i szalonej grafiki 3D. Używałem VICE z emulacją PAL 50 Hz – nigdy nie grałem tę wersję na prawdziwym C64 mam jeszcze jedną, ale zakopaną głęboko w garażu, więc bawcie się dobrze!”


#commodore #c64 #retrogaming
POPCORN-KERNAL - Mars Patrol  (C64, 2024)
https://github.com/joeyc64/MarsPatrol?tab=r...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach