Wpis z mikrobloga

Witam czy zmiana standardowych kół z roweru Triban RC500 na koła DT Swiss P1800 przyniesie dużo korzyści czy nie ma sensu ich zamieniać? Aktualnie jeżdżę na oponach schwalbe g-one all around z dętka, ale niedługo będę robił tubless. Mam przejechane prawie 3k km. Wydaje mi się że trochę brakuje mi prędkości, ale nie wiem czy to nie kwestia nóg hehe

#gravel
  • 12
  • Odpowiedz
  • 0
koła DT Swiss P1800


@Wierzbek: Nie. Słynna masa rotująca to zwykła ściema, przyspieszenia kątowe w kole rowerowym są pomijalne w bilansie, taki sam efekt jak lżejsze koła osiągniesz samemu chudnąc to kilkaset gram i będzie to może mniej niż 1% masy zestawu ty i rower więc nie spodziewaj się żadnych zauważalnych efektów.
To co daje faktyczny efekt, ale tylko przy dużych prędkościach to aero ale to nie te koła i
  • Odpowiedz
  • 0
@dran2: hmm nie no Aero to nie mój budżet, ani umiejętności chyba ( ͡° ͜ʖ ͡°). Właśnie te łożyska to fajna sprawa, jak mam zabrać się za serwis Piast to w ogóle mi się to nie widzi :P te koła widziałem za parę stówek na olx i dlatego rozważam zmianę. W takim razie skoro korzyści są takie znikome to po co ludzie kupują lepsze koła, które
  • Odpowiedz
  • 2
@Wierzbek: Z tego samego powodu dla którego kupują lepsze cokolwiek chociaż korzyści są znikome:
-Bo moda.
-Bo ich stać na lepsze a tysiak w tą czy w tamtą to dla nich nie różnica.
-Bo poprzednie były supergówniane i nie chcą tego powtarzać więc biorą z zapasem.
-Bo im wmówiono że rower na fabrycznych kołach to nie jedzie i trzeba mieć w butiku na zamówienie robione.
-Bo koledzy mają.
-Bo kręci
  • Odpowiedz
  • 2
W takim razie skoro korzyści są takie znikome to po co ludzie kupują lepsze koła, które nie są Aero?


@Wierzbek: FOMO, placebo, wygląd, ładniej cykają itp, itd ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tak jakbyś zapytał po co komu Porsche Macan na dojazdy do pracy skoro Dacia Duster też dojedzie z pkt A do pkt B
  • Odpowiedz
To co daje faktyczny efekt, ale tylko przy dużych prędkościach to aero ale to nie te koła


@dran2: Są testy na yt, gdzie kolesie z pomiarem mocy dowodzą, że pusta butelka pet włożona za koszulkę na klatę daje większy aero gain niż koła. Ja osobiście mam dysonans, bo niby z jednej strony fajnie mieć sprzęt, który cieszy i zachęca do jazdy, ale z drugiej, jazda rekreacyjna ma na celu głównie
  • Odpowiedz
  • 0
Są testy na yt, gdzie kolesie z pomiarem mocy dowodzą,


@swiadomy_anakolut: Wszelkie jutubowe testy w terenie są o kant dupy potłuc.

pusta butelka pet włożona za koszulkę na klatę daje większy aero gain niż koła.


@swiadomy_anakolut: Nawet nie brzmi nieprawdopodobnie, może na sezon 2026 takie koszulki szpiczaste zaczną promować ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz