Wpis z mikrobloga

@Altru: Bazując na jednym z komentarzy pod filmem - jeśli zatrzymasz filmik, ale nie przeniesiesz wzroku z krzyżyka na środku, twarze wciąż będą zdeformowane aż do momentu gdy na nie spojrzysz.
  • Odpowiedz
@Messix: tez tak mysle. Obrazy z lewego i prawego oka sie nakladaja, a ze twarze sa odopowiednio dobrane i maja mocno rozne usta, oczy itp to wychodzi w sumie jakis zombie. Gdyby je na siebie nalozyc i puscic tylko jedna twarz w srodku to widzielibysmy wszystkie straszydla normalnie.
  • Odpowiedz
@mateosz_inbecki: @CzasemTuZerkam Ja mam inna teorię, która trochę może być związana z Waszą.
Obrazy bardzo szybko migają, a my skupiamy wzrok "poza" tymi obrazami czyli na środku. Mózg może się po prostu bronić przed takim szybkim napływem informacji do nas, bo myśli, że skoro skupiamy wzrok na krzyżyku na środku to na tym nam zależy najbardziej i (może) bardziej go wyostrza dla nas, a poboczne obiekty zrzuca na drugi
  • Odpowiedz
@FTNewbie: gdyby tak bylo to wszedzie by to dzialalo i patrzac w 1 pkt gdziekolwiek , cala ruchoma reszta bylaby jednym wielkim znieksztalceniem a tak nie jest ;-) przepustowosc oko-mozg jest ograniczona ewolucyjnie i poza pkt skupienia obraz jest mocno "wycinany" , czasami calkowicie pomimo braku przeszkod
  • Odpowiedz
@Altru: Mój mózg pokazuje je jakby były postaciami starych gier low poly xD

W sumie to w nowszych grach jest coś takiego że gdy obiekty są bardzo daleko lub na nie nie patrzymy, to nie muszą być renderowane w pełni aby odciążyć procka i kartę graficzną ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@PawelM1980: Tylko tutaj jest napisane, że to dzieje się tylko w przypadku ludzkich twarzy, a z tego co pamiętam to człowiek posiada cały osobny ośrodek do rozpoznawania twarzy u ludzi (np. ich emocji i zamiarów z twarzy) i może on się "przeciąża", a w przypadku zwykłych obiektów ten ośrodek nie bierze już w tym udziału i jest może bardziej pojemny i ma większą "moc obliczeniową".

Tak tylko snuje domysły :P
  • Odpowiedz
@FTNewbie: no to jest fakt, ze "rozpoznawanie" twarzy mamy w naturze, skoro przez wiekszosc zycia to jest co co widzimy najwiecej ;-) stad czlowiek widzi twarze na marsie, zacieki na scianach, na plotnie itd, wyuczony mechanim "domalowywania" twarzy. na pewno twarze peryferyjnie sa inaczej widziane niz inne rzeczy w otoczeniu
  • Odpowiedz
@Altru: Szkoda, że do testu nie dali ładnych kobiet tylko jakieś brzydkie które i bez deformacji wyglądają źle.
Wtedy efekt wow by był większy jak by z jakiś fajnych dupeczek zrobiło maszkarony
  • Odpowiedz