Wpis z mikrobloga

Zamierzam zabrać się za remont silnika 2.0 tsi, pytanie odnośnie dołu, jeśli honowanie wygląda ok oraz tłoki również wtedy zakładam nowe pierścienie i sprawdzam luz na nich? Czy nawet po sprawdzeniu "na oko" sprawdzam cylindry średnicówką? Jeśli robienie honowanie wtedy zakładam nadwymiar tłoki nie mogę użyć starych?

Wszelkie wskazówki co należało by jeszcze zmierzyć i sprawdzić mile widziane (ʘʘ)

#motoryzacja #mechanikasamochodowa
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@lot93: bo jak honujesz to na kolejny wymiar który załozył producent i wtedy tłok nowy trzeba kupić pod "większy" wymiar. Jak robisz to na oko to odpuść sobie bo w nowych silnikach to już się mierzy nie w setkach tylko w mikronach...
  • Odpowiedz
@lot93 w domowych warunkach raczej tego dobrze nie zrobisz. Trzeba wszystko zwymiarowac, jak to tsi, to trzeba kupić nowe tłoki i pierscienie z poprawioną Wadą.
  • Odpowiedz
@lot93: Tak jak napisał @waldek_kiepski honowaniem zbierzesz max 0.01mm maksymalnie honowanie robimy po to zeby zrobić te rysy a do tych rys docieraja sie nowe pierścienie. Zmierzyc owalność cylindrów to podstawa, jeszcze wymiana tłoków na te poprawione które maja szersze pierścienie i eliminujesz wtedy wadę olejową. Jeśli nie wiesz jak pomierzyć owalnośc cylindrów itd. to rozbierz silnik i daj do jakiegoś zakładu. Na pewno do takiego remontu przyda Ci
MartinX - @lot93: Tak jak napisał @waldekkiepski honowaniem zbierzesz max 0.01mm maks...
  • Odpowiedz