Wpis z mikrobloga

@MikoBalagany: Gutowski akurat użył dość powszechnego skrótu myślowego a Sokołowski się mądrzy bez sensu.
Tarka nie jest częścią toru, ale bolid może przebywać na tarce czy nawet poza tarką, jeżeli choć milimetrowym kawałkiem dotyka białej linii.
Wtedy jest "w torze" choć praktycznie cały jest na tarkach i to spotkało Norrisa. Miał jeszcze dużo miejsca "w torze", że by tam drugi bolid się zmieścił, ale on nie chciał na tarki najechać.
  • Odpowiedz
@Tasde: Sokołowski mówi prawdę z punktu widzenia regulaminu. Zogdnie z nim Verstappen dostał karę i tu nie powinno być dyskusji. Wysrywów Gutowskiego nie oglądam, więc nie wiem co sądzi o tym incydencie i nie piję do niego. W dyskusji o zjeździe na tarkę chodzi o coś innego, konkretnie czy upartość Norrisa była tego warta. Verstappen w Hiszpanii też mógłby nie zjeżdżać na trawę, rozwaliliby się z winy Norrisa tylko jaki
  • Odpowiedz
@JC97: No właśnie nie tak bardzo "zgodne".
Inny wątek też Sokołowskiego na Twitterze, szukał przepisów w regulaminie które mówią o tym co Verstappen zrobił.
I nie znalazł.
Nie ma nic o ruszaniu się przy hamowaniu.
Ktoś mu podsunął natomiast załącznik L regulaminu sportowego, który mówi o tym, że kierowca broniący się nie może zmienić kierunku więcej niż raz (co wie chyba każdy), Max tego nie zrobił. Wykonał ruch a potem wracał na linię czyli tak jak dopuszcza regulamin.
Dalej w tym zapisie jest, że kierowca wracający na linię wyścigową musi zostawić miejsce o szerokości przynajmniej
  • Odpowiedz
Dalej w tym zapisie jest, że kierowca wracający na linię wyścigową musi zostawić miejsce o szerokości przynajmniej jednego bolidu.

I tu właśnie dochodzimy do meritum tej tarki: Otóż Max miejsce zostawił i to nawet na więcej niż szerokość bolidu, tylko Lando musiałby najechać na tarki żeby wykorzystać całe miejsce na torze a tego nie zrobił i się zderzyli.


@Tasde: No nie zostawił, bo jest przepis, który mówi o tym, że
  • Odpowiedz
@JC97: no ale zaraz, piszesz "Zresztą to jest to samo co przy limitach toru - masz być zawsze co najmniej 1 kołem na torze, czyli w obrębie linii, nie na tarce" no i przecież Noris miał masę miejsca żeby być 1 kołem w torze, wiec jak to w końcu jest? Max zostawił mu miejsce czy nie? bo odwołując się do tego co piszesz, to zostawił i nie powinno być jego
  • Odpowiedz
@Zloty_Siekacz: Masz zostawić 1 szerokość samochodu do krawędzi toru. Krawędzią toru jest linia. Masz mieć przynajmniej 1 koło w obrębie toru, czyli w obrębie linii. Co tu nie pasuje? Linia jest krawędzią toru, inaczej kary za limity toru byłyby dopiero po całkowitym wyjechaniu czterema kołami poza tarki.
  • Odpowiedz
@Zloty_Siekacz: I żeby było jasne - to nie oznacza, że Lando tu nie mógł zderzenia uniknąć - mógł i byłoby to dla niego lepsze rozwiązanie. Podobnie ruch Lando ze startu Hiszpanii był nielegalny, ale Verstappen uznał, że lepiej się odsunąć niż #!$%@?ć.
  • Odpowiedz