Aktywne Wpisy
jacobfcb +1
Siemka. Pytanie do samochodowych Geeków.
Które auto byście wybrali i dlaczego?
VW Passat 2024, 1.5 150KM TSi
Skoda Superb 2024, 1.5 150 KM TSi
Lexus ES300h 2024, 2.5 218 KM Hybryda
Auto
Które auto byście wybrali i dlaczego?
VW Passat 2024, 1.5 150KM TSi
Skoda Superb 2024, 1.5 150 KM TSi
Lexus ES300h 2024, 2.5 218 KM Hybryda
Auto
Szyderczak +686
Ludzie #!$%@?ą że Babiage nie powinien #!$%@?ć własnych wywodów, ale prawda jest taka że z uwagi na naszą historię #!$%@? komunizmu to nasz moralny obowiązek
Dlaczego w Polsce nie uruchomi się sieci lokalnych pod-regionalnych lotnisk w najbardziej atrakcyjnie turystycznych lokalizacjach?
Obecnie czas przejazdu najszybszego pociągu Katowice - Kołobrzeg to prawie 8h jazdy.
Dlaczego wobec tego, nie puszczać małych turbośmigłowych samolotów sezonowych np. Katowice - Kolobrzeg / Warszawa - Zakopane etc.?
Małych, mam na myśli coś pokroju Dash Q200 / ATR-42 - takich gdzie można by operować na mniejszych lotniskach.
Przykład: Katowice Muchowiec wydłużyć do tych 1000m i spełnić to minimum do startu. Muchowiec leży "w centrum" Kato, więc dojazd na lotnisko to chwila - rośnie znacząco dostępność. Przez to, że samoloty odbywałyby się tylko krajowo - można by uprościć procedury boardingowe.
A teraz wyliczenia z dópy:
- Za bilet kolejowy Katowice - Kołobrzeg trzeba zapłacić w granicach 82-110 PLN (w zależności od klasy oraz terminu zakupu).
- Za samo paliwo lotnicze (w przeliczeniu na osobę), samolotem ATR-42 przyjdzie zapłacić 83 PLN za osobę na dystansie Kato - Kołobrzeg.
Gdyby nawet dowalić dwukrotność ceny biletu do spalania (wliczając pensje, serwis, obsługę itd.) to 160 PLN to dosyć konkurencyjna cena.
Co o tym myślicie?
#samoloty #lotnictwo
Całość tego jest z
@Trusiak: to świetna cena. Problem w tym, że przy krótkich lotach małymi samolotami koszt biletu nie ma szans wynosić tyle co koszt paliwa x2.
Nie brałem pod uwagi wytrzymałości pasa - nawet nie wiem, jak bardzo ma to przełożenie na operacje samolotami krótkiego zasięgu. Niemniej, zostawiam to do dalszej dyskusji pt. "można by zainwestować w te lotnisko".
Wiem, o tym, że nie mają infrastruktury pasażerskiej. Dobudowanie jej dla regionalnych rozwiązań biorę jako koszt inwestycji.
Nazywało się OLT Express ale spadło z rowerka.
Mam kolegę co lata na małych latadłach i mówił, że mając samolot (czyli największy koszt) przy 4 osobach bardziej opyla się polecieć niż pojechać.
Przy założeniu że podróż będzie dłuższa niż 300 km.
Zresztą kiedyś taki trip zrobił do rodziny na śląsku.
A tych małych lotnisk jest mnogo.