Wpis z mikrobloga

Mirki pomóżcie, czy ktoś jest w stanie łopatologicznie wytłumaczyć laikowi działanie tego zaworu? I z której strony podpiąć wyższe ciśnienie? Rozumiem że to typ zaworu dławiąco zwrotnego, ale klasyczny zawór tego typu na schemacie ma inne oznaczenie (chodzi mi o przekreślone kółko, które w typowym schemacie jest kołem ze znakiem większości xd wiem jak to brzmi ale to totalnie nie moja działka). #pneumatyka #warsztat #mechanika
vonHalik - Mirki pomóżcie, czy ktoś jest w stanie łopatologicznie wytłumaczyć laikowi...

źródło: temp_file19999798300378178

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • 0
@rajman po przekręceniu pokrętła o 90° spada ciśnienie w układzie, ale nie jestem w stanie zweryfikować czy po obu stronach, czy może na to wskazywać kierunek strzałki?
  • Odpowiedz
po przekręceniu pokrętła o 90° spada ciśnienie w układzie


@vonHalik: Jeśli to zawór dławiąco zwrotny to nie ma wpływu na ciśnienie tylko redukuje przepływ spowalniając np cofanie siłownika. Nie jest to regulator ciśnienia tylko zwykły zaworek który prawdopodobnie wtedy jest zamknięty. Jak nie ma strzałki przepływu to pewnie mu to obojętne, a jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.
  • Odpowiedz