Wpis z mikrobloga

Przygód z Scirocco ciąg dalszy. Wspomnę, że ostatnio robiłem mapę w silniku i DSG, ale podejrzewam, że to zbieg okoliczności, ewentualnie szybsze uwydatnienie problemu niż przyczyna. Od jakiegoś czasu (w sumie jeszcze przed mapą) narzekałem, że gaz tak jakoś czasami nerwowo reaguje, że przy delikatnym muśnięciu samochód czasami dziwnie szarpnie. No i ostatnio sobie jechałem w trasie (już jakiś miesiąc po zrobieniu mapy), włączyłem klimę, dojeżdżam do ronda, naciskam delikatnie gaz i jebs, Engine fault. Zaświeciło się EPC. Podpinam szybko do kompa:
Throttle Position Sensor G69 P0121. Usuwam gnoja (kiedyś miałem coś podobnego w Alfie, raz usunąłem i nigdy nie wróciło, więc uznałem, że tu też po prostu jakiś błędny odczyt z kompa poszedł i stąd błąd) i jadę dalej. Kilka dni później to samo, w czasie jazdy wyskoczyło. Potem zaczęło tak częściej, nawet już na zapłonie. Czasami zaczęło się zdarzać, że za pierwszym razem samochód nie odpalał. Pomyślałem, że może aku już słabnie, że to coś niezwiązanego z opisywanym problemem. Dzisiaj wyskoczył nowy błąd: Throttle Valve Controller P1545. Po usunięciu błędu samochód nie chciał odpalić już w ogóle, pomimo kilku prób z rzędu:
https://i.imgur.com/IVcbqis.mp4
Rozrusznik poprawnie go rozkręcał ale od razu zdychał. Brak błędów w kompie. Poczekałem 10 minut, wsiadam, odpalił normalnie, zero błędów, przejechałem kilka kilometrów i jest git.
Cała przepustnica do wymiany czy zacząć od wymiany jakichś czujników/czyszczenia czegoś?
EA888 CAWB 2.0 200km
#scirocco #volkswagen #mechanikasamochodowa #samochody
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@ominous3: takie różne wędrujące błędy to widziałem kiedyś jak auto miało wodę w złączu ECU.

Ten temat potencjometru gazu to mozesz zdiagnozować kompem, bo powinny być dwa odczyty potencjometrów gdzie jak naciskasz pedał to jeden plynnie rośnie a drugi plynnie spada (z pamięci to w zakresie od 0,5-4,5V). Czasami któryś zaczyna "trzeszczeć", a ECU jest na to wyczulony żeby z powodu zwarcia nie zacząć niekontrolowanie jechać pełnym gazem.

Ten throttle
  • Odpowiedz
@ominous3: to brzmi jak czujnik położenia wałka, ale nie wiem jak to jest rozwiązane w Scirocco. Auto gasło po rozgrzaniu, nawet podczas jazdy. Po nocy odpalało na strzała, aż zaczęło odpalać raz na kilka dni.
  • Odpowiedz
  • 0
@Adamfabiarz: szczerze to się nad tym nigdy nie skupiałem bo zdarzało się to bardzo rzadko i dalej nie wiem czy to nie wina starych już sprzęgieł/dwumasy w automacie. To nie szarpnięcia na zasadzie, że buja całą budą, tylko jak puszczasz hamulec stojąc i delikatnie dotkniesz gaz to wtedy raz na kilkadziesiąt razy można poczuć taką chwilową drobną zero-jedynkową reakcję. Ten samochód ma 17 lat, nie oczekuję od niego jakości jak
  • Odpowiedz
@ominous3: Aha. W takim razie podejrzewam, że to żaden zbieg okoliczności, że po mapowaniu zaczęły Ci wyskakiwać takie błędy. Na twoim miejscu zacząłbym od przywrócenia map do ustawień fabrycznych. Przejedź się co najmniej 2500 - 3000 km na ustawieniach fabrycznych. Jeśli usterki znowu przez ten czas nie wyskoczą - będziesz miał swoją odpowiedź, czy to jednak usterka powiązana z modyfikacją, czy też szukać usterki w jakimś podzespole.
  • Odpowiedz
@ominous3: w 2.0 tfsi nie ma egra. Co niektórzy co tu piszą to katastrofa.

Do zalogowania nie tylko wskazania samej przepustnicy ale i czujnika pedału gazu. To na podstawie jego położenia ECU otwiera przepustnice.
  • Odpowiedz