Wpis z mikrobloga


Pograłem sobie połowę weekendu w WW i już kilka wniosków mam

Fabuła i storytelling
Poziom porównałbym do tego z pierwszych wersji genshina. Dupy nie urywa, ale tragedii też nie ma, chociaż moim zdaniem trochę za dużo i za szybko otwierają nowe wątki w grze.

Otwarta beta
Tak bym określił póki co stan techniczny gry. Jest trochę błędów, jedne mniejsze, drugie większe. Najgorszy bug jaki ja napotkałem to to, że czasem enemy lock przeskakuje z dupy kiedy walczysz dystansowymi postaciami. Jednak, wiem, że inni ludzie miewali gorsze problemy

Podstawowy game loop
Tutaj standard jak dla każdej gry o otwartym świecie. Biegasz, zbierasz materiały i kolekcjonujesz znajdźki. Mobilność postaci jest przyzwoita (sprint nie zabiera staminy) a i samo środowisko gry na tyle zróżnicowane, że ciężko o monotonię. Co więcej można zmienić postacie podczas pływania/latania, co potrafi uratować życie :D Powiem, że odkrywanie mapy jest nieco sprawniejsze niż w genshinie

System walki
Przyznam, że podoba mi się bardziej niż w Genshinie. Większy nacisk jest położony na umiejętności samych postaci. Cały system skilli jest bardziej rozbudowany i finezyjny niż zmiana postaci, kliknięcie dwóch przycisków, zmiana postaci. Tutaj zgodnie z założeniem twórców walka drużyną jest dużo płynniejsza i bardziej "koncertowa".
1. Into i outro skille -świetnie ze sobą współpracują i pozwalają na tworzenie ciekawych combo
2. Możliwość zmiany postaci w trakcie animacji skilla - świetny pomysł i wykonanie. Weźmy na przykład postać Encore - jej charged attack ma prawie 3 sekundową animację kiedy postać nie może się ruszyć, a każde obrażenie ją przerywa. Normalnie takie coś zrobiłoby z niej bezużyteczną postać, ale tutaj zaczynam castować atak, szybka zmiana postaci i Encore może z siebie wydusić duże obrażenia.
3. Skille postaci - prócz dwóch podstawowych pod e i r, a także echo (echo to taki artefakt - w ww to pozostałość po zabitym potworze) pod Q każda postać ma dodatkowe swoje indywidualne kombo skille. Wymaga to trochę nauki, ale ww zapewnia samouczek dla każdej posiadanej postaci.

Kontent ukryty za energią
Tu nie widzę różnicy z genshinem. Niby energii jest więcej (240), ale też i koszt farmienia echo bossów jest większy, więc koniec końców wychodzi na to samo. Po prawdzie rozdają ekwiwalent fragile resin jak cukierki, ale to naprawdę lepiej trzymać do wysokiego poziomu databanku (chodzi o częstotliwość dropu 5* echo)

System gacha i monetyzacja
_*wstaw mem o kopiowaniu pracy domowej*_
Model monetyzacji to prawie 1:1 genshinowy model z drobnymi usprawnieniami. Choć nie wiem jak z przyjaznością dla F2P. Póki co Astrite leje się grubym strumieniem, ale to dopiero początek gry, jak będzie po wymaksowaniu gry, nie wiem (póki co mamy 60 Astrite zapewnione za daily activity).
1. Pity jest o 10 niższe niż w genshinie, więc i zdobycie postaci jest w miarę tańsze.
2. Dwie różne "waluty" do wishowania na limited bannerach nie są już takie fajne - osobno dla weapon banneru i osobno dla character banneru. Wiadomo, to jest do podkręcenia fomo, bo ludzie podświadomie będą dzielić Astrite'y na pół dla postaci i broni.
3. Weapon banner ma normalne pity jak character banner, nie jak w genshinie, więc zdobycie broni jest dużo tańsze
4. Rozdzielenie standardu na weapon i character bannery jak najbardziej na plus. Teraz mając wishe można rozdzielić co się chce wishować, choć trochę smuteczek, że tylko na weapon bannerze można ustawić co się #!$%@? i liczyć na 50/50
5. Battle pass jest nieco lepszy, bo po 50 poziomie koniec dużtych nagród i już tylko się resource dostaje - moim zdaniem to całkiem dobry ruch
6. Welkin moon nazywa się Lunite subsription

End game content
Zapowiada się dużo ciekawiej niż spiral abyss, a i ten nowy content, które mihoyo zapowiedziało.
Póki co odblokowałem sobie Depths of Illusive Realm, i powiem wam, że jest to bardzo ciekawe. Taki rougelike content dla solo postaci (nie wszystkie póki co można tam zabrać), gdzie jedyne co bierzesz z swojego konta to postać i jej broń - wszystkie echo zostają w domu.

Traktowanie przez firmę
Ja wiem, że to jest miesiąc miodowy z gachą, ale powiem wam, że Kuro games rozpieszcza (gracze dostaną teraz już chyba 3 5* standardową postać). Za znalezione i raportowane bugi ładnie dziękują, a nawet i 10 pull na standardzie dadzą. Zwracają uwagę na narzekanie społeczności i wprowadzają żądane zmiany na przykład: będzie lepszy skip button do dialogów, choć nie do wszystkich, bo jak sami przyznali, niektóre cutscenki służą też ładowaniu zasobów w tle.

Ogólnie dałbym teraz grze 7/10

PS byłbym zapomniał, za wishowanie podobnie jak w genshinie dostaje się dwie waluty, tutaj to się nazywa coral. Za te corale można sobie nie tylko więcej wishy kupić, ale i również Resonance Chainy posiadanych postaci, w tym 5* (standard bannerowe są dostępne cały czas, limited podczas trwania banneru), więc jak ktoś chce mieć postać z większą ilością RC nie musi wydawać życzeń, może sobie nazbierać, a to się bardzo opłaca, bo cena jednego RC to odpowiednik 33 i 3/4 radiant/lustros tide (waluta do wishowania) dla postaci z standardu i 45 dla postaci z limited banneru i 7 dla postaci 4*

Wołam @Gorrann bo był ciekawy

#wutheringwaves i trochę #genshinimpact
  • 13
  • Odpowiedz
@LeniwiecPracoholik: który UL? u mnie 16 + 9 data center
fajne to zbieranie pokemonów (echo) jeszcze nie wiem jak bardzo wiele warstw losowości za sobą pociąga w porównaniu z artefaktami w GI
gigantyczna liczba rzeczy jest skopiowana z genshina, niektóre 1:1, tak jak mówisz
ale jest dużo rzeczy które widziałbym w genshinie
grapling
skaner skrzynek (to w sumie już mamy, ale tu jest
  • Odpowiedz
@guest: 18 UL i 7 databank, ale to dlatego, że ja lubię fabułę i głównie questy sobie cisnę. Żeby było śmieszniej poboczne questy mają dużo lepszą fabułę niż wątek główny na razie.

Pamiętaj, że sporo tych podobnych rzeczy, to wynik tego, że te gry to action rpg z otwartym światem. Podobne elementy znajdziesz w masie innych gier z tego samego gatunku :D jedyne co jest bezczelną kopią to system monetyzacji.
  • Odpowiedz
@guest ten, pierwszy, pierwszy baner, co dawał 10 pull za 8 tideów wyrzucił mi na 14 pullu Encore, Verinę mam z tego ticketa co dzisiaj rzucili, Jiyana dostałem z jego banneru na 31 pity, ja chciałem tylko jedną kopię dajin ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@LeniwiecPracoholik: Dziękuję! Naprawdę doceniam pamięć o mnie.
Widze, że na ten moment mocno zachwalasz grę, co skusiłoby mnie do instalacji, ale przy pracy, dzieciach i hobby nie mam czasu na dodatkową grę, a tutaj też pewnie trzeba robić dzienne itp.
  • Odpowiedz
@Gorrann: jedna postać jest do wzięcia tak po prostu (po osiągnięciu poziomu ósmego konta dostajesz specjalny ticket na specjalny banner i dostajesz wybraną przez siebie postać), jedna losowa jest do 50 pierwszych pulli na begginer bannerze, trzecia postać jest do wyboru, ale to już begginer choice banner i można ją dostać po maksymalnie 80 pullach, tzn pullujesz aż ją dostaniesz, maksymalnie 80 pulli. Poza ticketem te dwa bannery nie mają
  • Odpowiedz