Wpis z mikrobloga

@Uuroboros: A jak niby pisanie w asemblerze miało by sprawić, że gra będzie działać na każdej maszynie? Przecież to jest język maszynowy, najbliżej procesora, mogący zawierać instrukcje konkretne dla danej architektury. To już w zwykłym C kod byłby bardziej przenośny (wystarczyłoby w najlepszym wypadku przekompilować kod). Jak chce się mieć kod działający multiplatformowo to się piszę w JAVA albo innym języku mającym wirtualną maszynę
  • Odpowiedz
To już w zwykłym C kod byłby bardziej przenośny (wystarczyłoby w najlepszym wypadku przekompilować kod). Jak chce się mieć kod działający multiplatformowo to się piszę w JAVA albo innym języku mającym wirtualną maszynę


@AtlantyQ: Ogólnie masz rację, ale pomyśl sobie że wymaganie by kompilator wspierał daną platformę dotyczy nie tylko C ale i języków które działają na maszynach wirtualnych, bo sama maszyna wirtualna również musi być skompilowana na daną architekturę.

Java
  • Odpowiedz