Wpis z mikrobloga

Cześć rowerowe mirki.
Czy zmiana na 2.0" opony znacząco zmniejszy opory toczenia? Teraz są wsadzone 29x2.3" i 29x2.6".
Pytam bo planuję kilkudniową wycieczkę rowerową ok. 500km i chciałem dostosować rower, bo boję się, że różowa nie da rady. Pożyczam od rodziców rowery, ale nie wiem czy MTB się nada na taką trasę (Onilus e300 i Trek Powerfly+ 7).
Myślałem o zmianie opon na węższe i z płaskim bieżnikiem, warto zrobić tubeless, czy nie będzie różnicy między lekką dętką z TPU. Producenci w ogóle nie podają czy te obręcze są TLR, na samych obręczach nic nie jest napisane, gdzie szukac takich informacji?
Jakieś inne tipy, aby się trochę lżej jechało?

#rower #mtb #pytaniedoeksperta #pytanie
homerox2000 - Cześć rowerowe mirki.
Czy zmiana na 2.0" opony znacząco zmniejszy opory...

źródło: temp_file9066957129057184086

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
@homerox2000 jak nie jest napisane to nie jest raczej. Bo chwala się tym. Mały bieżnik jakieś tufo tundero lub speedero 38 lubn mniej. Bez dętka ładnie zmniejsza toczenie się ale to raczej przy przyspieszaniu odczuwalne jest na dłuższej wolnej trekkingowej trasie to nie wiem czy mocno odczuwalne
  • Odpowiedz
@homerox2000: Ogólnie to węższe opony wcale nie mają mniejszych oporów, a często wręcz przeciwnie, bo większe opony mogą mieć cieńsze ścianki.
Bardziej patrz na bieżnik.
  • Odpowiedz
@homerox2000: Przecież to elektryki, to podobno samo jedzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Semi slicki, zablokowanie amortyzatora żeby mocy nie tracić. Tyle mi do głowy przychodzi.
Bardziej bałbym się o ból dupy jeśli to mało doświadczona rowerzystka.
  • Odpowiedz
Czy zmiana na 2.0" opony znacząco zmniejszy opory toczenia? Teraz są wsadzone 29x2.3" i 29x2.6".


@homerox2000: Nie. Zmiana na slicki może ale też będzie to walka o 10 wat może.

warto zrobić tubeless, czy nie będzie różnicy między lekką dętką z TPU.


@homerox2000: Tubeless warto zrobić dla odporności na uszkodzenia, wszystko inne to efekty na granicy placebo.
  • Odpowiedz