Wpis z mikrobloga

Mirki wybieram się na ACT Rumunia i mam dylemat jeżeli chodzi o oponki do mojej Afryki. Generalnie czytam i duzo ludzi poleca Motozy Adventure ale jest problem z dostępnością rozmiaru dla Afryki. Co byście zamiast tego polecili? Chciałbym na nich oblecieć ACT Rumunia czyli:
- 800 km dojazd po asfalcie
- okolo 1500 km ACT Rumunia mniej wiecej 50/50 on/off road
- 800 km powrót
I fajnie jakby jeszcze coś tej opony zostalo.

Aktualnie mam Karoo Street więc może byc problem bo i ile lekki szuter na nich zrobie tak spodziewam się na ACT też błota a nie chce walczyć z moto przez słabą opone.

Btw jakie mogą być konsekwencje założenia czegoś węższego mianowicie 140 zamiast 150 na tył?

#motomirko #motocykle
  • 15
  • Odpowiedz
@pepepanpatryk ja w swojej tenere założyłem 140 bo taka miałem na stanie i rok przejeździłem (8kkm aktualnie). Mam mitasy mc23 rockrider. Mieszkam w wawie więc dużo trzeba po czarnym jechać zanim się gdzieś wpadnie w błoto. Finalnie pewnie 50/50 to aktualny przebieg asfalt/szuter. Bardzo mi pasuje ta opona. Byłem na niej w Bieszczadach i na mazurach dwa razy. Ale nie mam co liczyć na prędkości autostradowe przez dłuższą chwilę.
  • Odpowiedz
@pepepanpatryk kolega na afryce miał motoz tractionator adventure. Żywotna opona i dobrze się spisuje. Ja na gs800 miałem mitasa e09. Sama trasa super, fajne widoczki, coraz więcej już asfaltu. Nie bedzie zadnego hardkoru więc serio nie trzeba zadnej hardkorowej opony. 3, 4 i 5 dzień najlepsze. Nie jedz na ten dodatek za Strategicą który jest opisany jako bardzo trudny chyba ze jesteś przekozak.
  • Odpowiedz
@bocznica: dobrze wiedzieć - nie jestem przekozak więc tam nie pojadę :D wlasnie o tych motozach pisałem. Nie wiesz czy kolega mial 140 czy 150 na tyle? Btw jak tak z noclegiem na trasie? Mitas rozważam e09 lub e07+
  • Odpowiedz
@pepepanpatryk miał rozmiar fabryczny nic nie kombinował. Jest z nich zadowolony i są żywotne. Co nie wybierzesz z wymienionych będzie ok. Jedynie co to fragment strategicy i zjazd z gór 4 dnia troszkę bardziej wymagający. Co do noclegów to codziennie szukaliśmy na końcu trasy czegoś na bookingu. Poza sezonem ceny były naprawdę ok. Żarcie we własnym zakresie, na trasie z kuchenki.
  • Odpowiedz
@pepepanpatryk okolice 3000 i może jeszcze ze 2-3 zrobią. Tovwszystko zależy. Asflat, kamienie, twardy szuter i trochę po tyłku dostały. Tak wyglądały tydzień temu. Nie jest to najlepsza opona na swiecie ale kupowałem na szybko co było. Powiem ci że e10 fajna była. Dobrze się na tym jeździło po estońskim tecie (sporo piachu).
bocznica - @pepepanpatryk okolice 3000 i może jeszcze ze 2-3 zrobią. Tovwszystko zale...

źródło: temp_file4079371527597608263

Pobierz
  • Odpowiedz
ACT Rumunia jest do przejechania na szosowej oponie to nie jest żaden offroad - cała trasa to drogi, część asfalt, część szuter, miejscami polne, ale tego nie ma wiele, więc nie wiem czego szukasz, ja wybrałbym coś żywotnego i prowadzącego się na asfalcie jak anakee adventure lub trailmax mission
  • Odpowiedz
Nie jedz na ten dodatek za Strategicą który jest opisany jako bardzo trudny chyba ze jesteś przekozak.


@bocznica: podeslesz jakies info co to za fragment? CHodzi o Strategica road?
  • Odpowiedz
@dambens: Tak, na zjeździe ze Strategiki jest alternatywny odcinek po prostu. Za szczytami przed zjazdem w dół masz dwie drogi po prostu, na dole spotykają się w jednym miejscu.
  • Odpowiedz
@pepepanpatryk: IMO masz ciężki motocykl + jakiś bagaż więc po dojechaniu do Rumuni na dużej kostce (pomijając komfort tego dojazdu) opona będzie dość mocno zużyta + ACT które jest raczej po twardym i powrót, więc opona na jeden wyjazd.
Z plusów to przyzwoite trzymanie na błocie - ale to nie TET więc wiele tego nie będzie, z minusów komfort jazdy i trakcja zwłaszcza na mokrym asfalcie a to po asfalcie
  • Odpowiedz
@old_lolek: Dlatego też się skłaniam ku opcji, która nie będzie taką solidną kostką tylko coś typu e07+, karoo 3, i te co Ty wspomniałeś, bo o anakee adv (ev wild) duzo dobrego słyszałem. Jasne dam znać :) Może i jakieś relacje na tagu powrzucam :)
  • Odpowiedz