Wpis z mikrobloga

#laptopy #komputery #pytaniedoeksperta
W swoim zyciu miałem 2 laptopy.

1 przeżył 6 lat.

Drugi zaledwie 3 lata.

Czy to normalne, że laptopy tak szybko się psują?
Te laptopy nie były szczególnie drogie, kosztowały w granicach 2300 - 2500 zł.

Gdybym kupił laptop droższy, np o wartosci 5 k, 10k to też nie mam gwarancji, że będzie miał dłuższą żywotność od zwykłego, taniego laptopa?
  • 31
  • Odpowiedz
  • 0
Grafikę też da się naprawić, ale to już zabawa jest.


@michal0110: O grafice mi w serwisie powiedzieli, ze ona jest jakoś tak złączona, że oni mogliby by zaryzykowac i sprobowac ją naprawić, ale wtedy bylo duzo ryzyko, ze coś innego popsują i i tak by nie działał.

Co do laptopa za 10k, zawsze może się zepsuć, a jak jest po gwarancji, to płacisz z własnych za naprawę.


@michal0110: Za naprawe
  • Odpowiedz
Oczywiście że są. Każdy laptop klasy biznes pozwala na dokupienie 5-10 letniej gwarancji. A bywa że 5 letnia jest w standardzie.


@L3gion:

dell ma 5 lat gwarancji na biznesowe modele


@Anakee:

Dzięki za info, budujące że ktoś się z tej patologii próbuje wyłamać i daję to nadzieję że przynajmniej niektóre modele są robione mniej niechlujnie niż cała reszta. Oby dalej w tym kierunku.
  • Odpowiedz
Gdybym kupił laptop droższy, np o wartosci 5 k, 10k to też nie mam gwarancji, że będzie miał dłuższą żywotność od zwykłego, taniego laptopa?


@Xvenowski: Piszę to z MBP 2015 a w szafie mam działające ThinkPady z lat 90 i wczesnych 2000, więc wiesz...
  • Odpowiedz
przynajmniej niektóre modele są robione mniej niechlujnie niż cała reszta


@purrminator: Ale okres gwarancji nie ma nic wspólnego z niechlujnością czy trwałością. 2 lata to po prostu norma i nikt nie będzie specjalnie dokładał, o ile nie musi. Taki Framework jak wszyscy oferuje rok gwarancji w USA, a ostatnie co można o nich powiedzieć to, że nie dbają o trwałość i serwis swoich laptopów.
  • Odpowiedz
Ale okres gwarancji nie ma nic wspólnego z niechlujnością czy trwałością.


@L3gion: czyżby? To dlaczego w UE mimo tych obligatoryjnych 2 lat są producenci różnych branż którzy z własnej inicjatywy oferują dłuższe okresy? Chcą konsumentowi wysłać czytelny komunikat: "robimy to tak dobrze że WIEMY że to nie padnie przez X lat. I dajemy ci to na piśmie". I to ma sens, to przekonuje.

2 lata to po prostu norma i nikt
  • Odpowiedz
@Xvenowski: z moich doświadczeń MacBooki są długowieczne i bezobsługowe przez długi czas. Kiedyś biznesowe ThinkPady i biznesowe serie Dell były nie do zdarcia, nie wiem czy nadal tak jest.
Tylko to też zależy, dla mnie awaria dysku w kompie to prawdę mówiąc żadna awaria, a na pewno nie usterka dyskwalifikująca sprzęt danego producenta. W wyżej wymienionych ThinkPadach dysk wymieniało się w 3 minuty odkręcając jedną śrubkę.
  • Odpowiedz
@Xvenowski: Thinkpady są dośc dobre bo w miarę łatwo naprawialne i dostępne są części. Wiele ma juz lutowany ram co jest jakimśtam problemem ale podobno w najnowszej gen maja to zmienić.

Pada matryca? za 400zł kupuję z ładniejszymi kolorami niż mam, zalana klawiatura? jest spora szansa ze nadal bedzie działać bo tam są odpływy porobione. Nowsze AMD mają bardzo dobrą zintegrowaną grafikę więc nie trzeba dedyka które lubią padać. Karty wifi/wwan
  • Odpowiedz