Aktywne Wpisy
![HausHagenbeck](https://wykop.pl/cdn/c0834752/98b1b664b681b9e32aaaad1ba1909beb22c6e638d813d74b33bb515752abd12a,q60.png)
HausHagenbeck +54
Dla tych co chcą uzyskać dostęp do mikrobloga+ i mieć za darmo arkusz maturalny to musicie w komentarzu napisać kod poniżej:
@m__b
@a__s
#matura #matura2024
@m__b
@a__s
#matura #matura2024
![HausHagenbeck - Dla tych co chcą uzyskać dostęp do mikrobloga+ i mieć za darmo arkusz...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/b2a2c7ab047baac37c2efca142acfc74ce4a731fb9fcb5a298a66378f30b6c8d,w150.jpg)
źródło: 80c13c32784b65cd9e2e93678898f21f60b580806db534b5c2f063097259b660
Pobierz
belv +77
Ma ktoś podobnie jak ja, że nie pamięta nic z matury? xD Nie mogę sobie przypomnieć nawet tematu wypracowania z polskiego, a pisałem ją całkiem niedawno, 7 lat temu.
#matura
#matura
Jeżeli absurdy można stopniować to rekordem jest pomysł wożenia frachtu lotniczego pociągami. Projekt CPK przewiduje nową, kosztowną infrastrukturę do obsługi takich przesyłek. Między innymi specjalna bocznicę kolejową itp. Ten typ transportu intermodalnego jest jednym z uzasadnień całej koncepcji.
Z natury rzeczy fracht lotniczy nie jest przewożony pociągami lecz truckami. W niedawnym wywiadzie Piotr Malepszak, były szef CPK, wyjaśniał, że z punktu widzenia firm kolejowych wolumeny przesyłek są zdecydowanie zbyt małe, aby miało sens tworzenie dla nich oddzielnego systemu. Na przykład przy hubie cargo obsługującym rocznie 500t ys. ton, czyli ponad cztery razy więcej niż obsłużyło Lotnisko Chopina w rekordowym roku, wolumen dzienny wynosi około 1370 ton. To wystarcza na jeden pociąg! Milion ton cargo to tylko dwa pociągi. Nadal wolumen zupełnie nieinteresujący dla kolei.
Jak wygląda proces obsługi cargo lotniczego:
Około 50 proc. światowego, cargo lotniczego jest transportowana samolotami pasażerskimi, jeżeli uwzględnimy przewozy kurierskie. W Polsce ten udział przekracza 90 proc.,
Przewóz towarów drogą lotniczą jest najdroższym transportem w przeliczeniu na kg dlatego też jest bardzo wymagający pod względem jego czasu, bezpieczeństwa, ilości i jakości przeładunków,
Użycie kolei, między innymi wydłuży czas transportu oraz zmniejszy jego bezpieczeństwo, jeśli chodzi o możliwość uszkodzeń a co za tym idzie konkurencyjność wylotu z CPK. Zwiększy ilość przeładunków. A przesyłki lotnicze to cenne, a czasami bardzo cenne towary. Często łatwo psujące się.
Cargo które jest transportowane samolotami musi przejść kontrolę bezpieczeństwa i być dalej transportowane w bezpieczny łańcuchu (przepisy IATA, ICAO). Cargo które przeszło kontrolę bezpieczeństwa nie może być transportowane razem z innymi ładunkami.
Linie lotnicze używają ciężarówek aby przewozić cargo do swoich hubów (RFS) Przewóz ciężarówkami z/do lotniska odbywa się w bezpiecznym łańcuchu wyspecjalizowanej firmy, zatrudniające personel, który przeszedł wymagane przez ULC szkolenia. Inaczej mówiąc nie mógłby być użyty dowolny pociąg i dowolny personel.
Linie lotnicze mają sieć połączeń truckowych (RFS) wpisane do swojego rozkładu pod numerami rejsów. Odbywają się one według rozkładu. Podane są dzień i godzina wyjazdu z lotniska A do lotniska B. Klient może śledzić trasę swojego towaru. Średnia waga przesyłki lotniczej w Polsce to tylko 700 kgs
Pokazujemy te informacje, aby laikowi pokazać, jakim absurdem i dowodem ignorancji jest pomysł wożenia frachtu lotniczego koleją. Dodatkowo cargo lotnicze jest bardzo zdywersyfikowane geograficznie. Po prostu nie da się go skonsolidować w taki sposób, aby wykorzystać transport kolejowy. Bo pamiętajmy, mówimy nie tylko o frachcie z/do Polski, ale i z/do dość odległych punktów europejskich. Położonych w odległych punktach na Ukrainie, w krajach bałtyckich i bałkańskich. To dlatego używane są trucki, które przyjeżdżają blisko dostawcy/odbiorcy.
Tu też widzimy, dlaczego ogromną przewagę konkurencyjną mają największe linie lotnicze. Na przykład w Bratysławie znacznie łatwiej wypełnić jest trucki linii, która ma gigantyczna siatkę połączeń do Ameryki Północnej, Chin, Japonii, Korei. A dodatkowo na kierunkach o ogromnym wolumenie przewozów, również takich, gdzie ruch pasażerski jest relatywnie mały, na przykład w Chinach, może wykorzystać samoloty all-cargo.
Źródło https://www.pasazer.com/news/463811/cpk,absurdy,obowiazujacej,koncepcji,transportu,intermodalnego.html
#transport #lotnictwo #polityka #polska
źródło: Screenshot_2024-05-03-12-02-35-983
PobierzPS.: z tym cargo nigdy nie wiadomo, bo jak wyznawcy CPK snują bajki
@lhotse89: Ja też się nie znam, ale z tego co pisze ekspert jest to pomysł z czapy. Na lotniskach których byłem nie widziałem bocznic koejowych. A nawet jak były, nie zwracały uwagi bo ruch niemal nie istniał. Z resztą co wozić koleją z lotnisk? Ile samolotów trzeba aby zapełnić pociąg ładunkiem? A budowanie KDP
@waro: Tzn już jest wybudowany z liniami kolejowymi?
@robert5502: tutaj przestałem czytać, ktoś się chyba kool-aidem zachłysnął xD