Wpis z mikrobloga

@jmuhha: Bzdura. Najpierw likwidowano polaczenia, ludzie przerzucali sie z musu na auta. Spadala ilosc pasazerow. Wykazywano wtedy nierentownosc linii. Sa cale opracowania na temat systemowego ubicia transportu publicznego.
Dlatego ta "Zla Unia" wymusza teraz na kretynach odbudowe tegoz transportu publicznego. I slusznie.
  • Odpowiedz
@Niedobry jedz z tymi opracowaniami i przekonuj młodych do powrotu do autobusu, przy okazji wydaj 200 k z budżetu gminy na autobus wiozący powietrze. Wróć za 5 lat i daj znać czy to coś dało.
  • Odpowiedz
@jmuhha: Oczywiscie ze daje i dlatego w rozwinietych krajach transport publiczny ma sie swietnie.
I nie bede jezdzil z zadnymi opracowaniami bo one sa od dawna juz wdrazane. I dzialaja.

I przestan z tym chlopskim rozumem o jakims wozeniu powietrza pieprzyc. Bo to az razi zasciankowym niedoukiem. XD

Typ sie kloci z rzeczywistoscia bo pustego autosrana zapamietal...
  • Odpowiedz
@Larsberg: Zanim przeczytam reszte bajta: a co to za problem mieć prawko i gruza?
Beka że jak słysze od młodszych lasek to jest oskee bo "chłopy" współczesne z miast nie mają nic i nie ma nawet mowy o tym żeby prowadzili byle dorożke xD
  • Odpowiedz
@Larsberg: Chyba źe poruszasz prawdziwe problemy osób starszych bez uprawnień a z regionów nieskomunkowanych - to szacunek i chętnie pokażę jak widzę jak to jest fajnie realizowane w Wielkopolsce w moim regionie. Wzorce są czerpane z Danii gdzie widziałem jak wzorowo się do tego podchodzi
  • Odpowiedz
@przeciwko78

@jmuhha transport publiczny ma być przydatny. Teraz mamy skutek podejścia, że ma być opłacalny.

Taniej wyjdzie społeczeństwu gęsta sieć transportu publicznego, bo mniej ludzi będzie wykluczonych.

My mamy narodowego zajoba na punkcie samochodu.


Ma być przydatny i dlatego kretynizmem jest puszczanie go do każdej wiochy by woził pojedyncze osoby mając wydajność mniejszą niż taksiarz.

Przy całej tej emocjonalnej gadce dotyczącej wydatków publicznych jak zawsze trzeba zignorować rzadkość zasobów. Nie można puścić
  • Odpowiedz
@pan_bogus:

Ludzie muszą się sprowadzać do dużych miast i w ich okolice.


Sprawdzone choćby w Ameryce, gdzie co prawda prowincja jest zarzynana żywcem, ale za to w wielkich miastach z normalnej wypłaty nie można opłacić czynszu. Super pomysł.
  • Odpowiedz
@jmuhha tylko że nie wszystko musi generować zyski. Idąc tym tropem możemy zamknąć biblioteki, ośrodki kultury, przestać dotować kluby seniora itp. transport powinien byc, nawet jeśli dziennie korzysta 10 osób.
  • Odpowiedz
@jmuhha @editores @pan_bogus @Winsomeboy
Porównajcie sobie teraz Amerykę, gdzie jest kult samochodziarstwa jeszcze większy niż u nas, gdzie bez auta to jak bez ręki, a takie Niemcy czy Holandię, gdzie ludzie po pierwsze nie muszą się aż tak bardzo ruszać bo mają pracę w różnych miejscach, nie tylko w wojewódzkim, a jak chcą dojechać ze swojej wioski do pracy do powiatowego, to mają szybką skmkę do której dojadą autobusikiem zwozacym z okolicznych
  • Odpowiedz
Porównajcie sobie teraz Amerykę, gdzie jest kult samochodziarstwa jeszcze większy niż u nas, gdzie bez auta to jak bez ręki, a takie Niemcy czy Holandię, gdzie ludzie po pierwsze nie muszą się aż tak bardzo ruszać bo mają pracę w różnych miejscach, nie tylko w wojewódzkim, a jak chcą dojechać ze swojej wioski do pracy do powiatowego, to mają szybką skmkę do której dojadą autobusikiem zwozacym z okolicznych wsi.


@ButtHurtAlert: Ale
  • Odpowiedz
@Larsberg: jako rasowy wieśniak z urodzenia i zamiłowania potwierdzam. Dziś jeździłem po kilku okolicznych wsiach i w takie dni jak majówka te wsie odżywają. Na wielu podwórkach widać grille, samochody, bawiące się dzieci. Ale w szarej codzienności gdzie niegdzie nie widać już żywej duszy.

W większości przypadków na wsiach w odejściu albo już nikogo nie ma, bo starsi po umierali, albo jeszcze są rodzice podchodzący pod 60 lub 70 lvl, a
  • Odpowiedz
  • 1
@Heroina340: W moich stronach młodzi nie wyjeżdżają do wojewódzkiego bo to jest kompletnie nie opłacalne. Większość jeździ do pracy za granicę. Najczęściej mają już tam kogoś z rodziny i ten załatwia im robotę. Tak to się kręci.
  • Odpowiedz
@Larsberg: @przeciwko78 @Niedobry
Mam wrażenie, że przez "transport publiczny" wszyscy założyliśmy komunikację autobusową więc to co poniżej też się do tego odnosi bo kolej rozwiązuje trochę inny problem.
Nie można wszystkiego uzasadniać opłacalnością ale zawsze jest jakaś granica absurdu. Chociażbyśmy obowiązkowo uruchomili komunikację autobusową do każdej miejscowości, która ma 100 mieszkańców to zawsze będzie można podać przykład babci, która kiedyś mogła jeździć do miasta a teraz nie może bo wszyscy ze
  • Odpowiedz