Wpis z mikrobloga

@Mihu_ patrzenie na cokolwiek przez dłuższy czas z tak bliskiej odległości już samo w sobie jest złe i zazwyczaj można to odczuć bardzo szybko w postaci bólu i pieczenia oka, nie mówiąc o dalszych perspektywach.
  • Odpowiedz
patrzenie na cokolwiek przez dłuższy czas z tak bliskiej odległości już samo w sobie jest złe


@w9rT_wv_bIAn37l: jak napisać że nie wie się jak to działa oraz nie miało tego nigdy na głowie bez pisania tego wprost. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

nadal to nie jest zdrowe dla oczu :D


@loczyn: a ponieważ?
  • Odpowiedz
@Mihu_ dalej nie jest. Oko musi pracować. Mięśnie odpowiedzialne za rozszerzanie i zwężanie źrenicy przy nieustannym wgapianiu się w ekran tuż przed tobą tracą swoje zastosowanie. Tak się można nabawić krótkowzroczności. Nie bez powodu już dziś mamy epidemię tej choroby.
  • Odpowiedz
Mięśnie odpowiedzialne za rozszerzanie i zwężanie źrenicy przy nieustannym wgapianiu się w ekran tuż przed tobą tracą swoje zastosowanie.


@El_Trufel: @inflacja_biedaku: nie tracą, ponieważ w headsecie nie ogniskujesz wzroku na powierzchni znajdującej się kilka centymetrów przed oczami. Weź książkę, przystaw ją sobie do nosa i spróbuj złapać ostrość na tekście. Nie dasz rady tego zrobić wcale, lub dłużej niż na paręnaście sekund. A wy sobie wyobrażacie, że gogle VR w ten sposób właśnie działają. xD

Każde oko dostaje delikatnie przesunięty obraz, tak jak w rzeczywistości każde oko widzi obraz z delikatnie innej perspektywy. Dzięki temu powstaje iluzja głębi. W VR możesz określić instynktownie odległość do jakiegoś przedmiotu, w przeciwieństwie do płaskiego obrazu na monitorze. A to wynika z tego, że wzrok ogniskuje się na bliskim lub dalekim planie. Żeby złapać ostrość na bliskie lub dalekie obiekty trzeba skupiać wzrok identycznie jak w rzeczywistości. To, że fizycznie ekran znajduje się blisko oczu nie
  • Odpowiedz
co nie ma tu żadnego odniesienia.


@BennyLava: i ty mi mówisz o chłopskim rozumie. Masz konkretne opisy z czego wynikają dane zachowania i problemy, skoro uważasz że te prawidłowości nie mają tutaj przełożenia - podaj badania które to wykazały, może też się czegoś ciekawego dowiem.
  • Odpowiedz
skoro uważasz że te prawidłowości nie mają tutaj przełożenia - podaj badania które to wykazały, może też się czegoś ciekawego dowiem.


@w9rT_wv_bIAn37l: ale chciałbyś badań które co wykazują? Że obraz w goglach ma zmienną ogniskową? To wynika z konstrukcji urządzenia. Że zmienna ogniskowa wymaga zmiennego skupienia soczewek oka i pracy mięśni? To wynika z optyki.

Można debatować nad wpływem nienaturalnie dużej ilości niebieskiego światła na wzrok czy ogólnie zbyt dużej
  • Odpowiedz
@w9rT_wv_bIAn37l: w headsecie oczy pracują patrząc na obiekty podobnie jak w rzeczywistości. Małym problemem może być jakość soczewek i rozmycie obrazu na krawędziach, co jest powoli ulepszane w kolejnych modelach googli.
  • Odpowiedz
ale wtedy przecież były inne monitory i faktycznie nie było to zdrowe dla oka xD

Wiem, odpowiadam na mema


@Mihu_: To nie jest tak, że głównym niezdrowym elementem było patrzenie się godzinami w jeden punkt?
  • Odpowiedz
Oko musi pracować. Mięśnie odpowiedzialne za rozszerzanie i zwężanie źrenicy przy nieustannym wgapianiu się w ekran tuż przed tobą tracą swoje zastosowanie. Tak się można nabawić krótkowzroczności. Nie bez powodu już dziś mamy epidemię tej choroby.


@El_Trufel: To by sugerowało, że gogle jak od Appla powinny poprawić wzrok ze względu na większą pracę mięśni oka.
  • Odpowiedz