Wpis z mikrobloga

@smilealittlebit: Wszędzie pisze o roczniku równoczesnie z normą euro czyli jak dobrze rozumiem takie Volvo V70 D5 auto z sierpnia/wrzesnia 2004 jest juz modelowo 2005 i ma dpf,swirl i euro 4 ale ma rok produkcji i pierwsza rejestracje w 2004 to juz chyba nie wjedzie do SCT
  • Odpowiedz
@francoisinho: nie jestem zwolennikiem SCT w obecnej formie, ale daleko mi do "hurr durr samochodów zakazują biednym ludziom, gdzie moja wolność". Tylko ten projekt musi być dobrze przemyślany i iść w parze z dalszymi inwestycjami w przede wszystkim komunikacje miejską. Jaki był sens budowania parkingów P+R jeżeli mieszkańcy obwarzanka nie będą w stanie dojechać do nich starszymi autami? Strefa powinna obowiązywać w granicach II obwodnicy Krakowa. Wyeliminowałoby to np. stare dieslowskie
  • Odpowiedz
@francoisinho: Najgorsze w SCT jest to: Mam 20 letniego diesla, którego używam raz na 2 tygodnie żeby zrobić większe zakupy. Żeby być "ekologicznym" mam kupić nowe auto, które w procesie produkcji pochłonie ogromne ilości energii i wyprodukuje olbrzymie ilości zanieczyszczeń. To się nigdy nie zbilansuje.

SCT powinna też zależeć od przebiegu jaki się robi. Bo czym innym jest robienie rocznie 5 tys km, a czym innym robienie 50 tys km. W
  • Odpowiedz
@smilealittlebit: Dlatego dorzuciłem "chyba" bo ustawy nie czytałem i generalnie w sumie nie zamierzam bo aktualnie mam auto z norma euro 6 tylko wlasnie widzialem duzo postów na temat tej nieścisłość związanej z rokiem.
  • Odpowiedz
  • 0
@alteron: to niech mieszka w Krakowie ( ͡° ͜ʖ ͡°) chętni się znajdą przy obecnych minimalnych pensjach pielęgniarek, nie bój nic ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@Roxelll: totalnie mi z tego powodu wszystko jedno ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@mariecziek: mój samochód spełnia Euro 5, więc zostawię komunikację miejską dla plebsu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Docent_Jan_Mula:

mnóstwo osób dojeżdżających ma takie


I tutaj dochodzimy do sedna problemu - otóż owa strefa SCT nie jest problemem dla miasta, tylko dla mieszkańców okolicznych miejscowości.

15 letni diesel nie wjedzie


Masz przecież zrzut ekranu, który zamieściłem powyżej. Jest to fragment ustawy o SCT w Krakowie z najbardziej rygorystycznymi wymogami, które miałyby wejść w życie od lipca 2026. Do strefy mogłyby wjechać nie tyle 15 letnie diesle, co 16 letnie
smilealittlebit - @DocentJanMula: 
mnóstwo osób dojeżdżających ma takie

I tutaj doch...

źródło: Screenshot 2024-04-23 at 11.00.47

Pobierz
  • Odpowiedz