Wpis z mikrobloga

@George_Liquor: Dobrze Miras, więc podczas jazdy motocyklem marki Yamaha R1 straciłem jakby ładowanie, zegary chwilę pomigały i straciłem całkiem prąd. Na postoju próbując odpalić motocykl po przekręceniu kluczyka zegar raz się uruchamiał wskazówka obrotomierza robiła skok i po chwili procedura się powtarzała. Jak próbowałem nacisnąć starter to odcinało zapłon było słychać tylko pstryknięcie z przekaźnika pompy paliwa. Może ktoś się z tym spotkał kiedyś, bo opcji jest kilka, od alternatora,
  • Odpowiedz
@majonezowydrops: zgasła podczas jazdy? Czy nie chce się uruchomić?
Jeśli NIE zgasła to ładowanie było i alternator można wykluczyć, ale zostaje reszta łącznie z rozrusznikiem, jeśli zgasła, to alternator, zwarcie w akumulatorze, luźne kable masy lub zasilania, zaśniedziałe bezpieczniki. Ładowanie sprawdzisz po odpaleniu miernikiem, Akumulator tylko testerem, albo wkładając sprawny na szt.
kable i bezpieczniki tylko organoleptycznie.
  • Odpowiedz
  • 0
@mpetrumnigrum @krzysztof2033 tak, zgasła podczas jazdy. Przewody od aku sprawdzałem, trzymają porządnie. Kabel od masy idzie do ramy, ale muszę go dopiero zlokalizować. Orientujecie się mniej więcej gdzie go szukać? Czy iść po kablu? Wrażenie mam, jakby to był brak ładowania bo jakiś prąd jest zegarki cos tam świrują, miga jeszcze kontrolka od immobilisera, a jak naciskam na starter to wszystko gaśnie w #!$%@?
  • Odpowiedz
@majonezowydrops zawołaj jak naładujesz Aku i da się odpalić. Powiedz jakie masz napięcie ładowania.
Zlokalizuj też zawczasu skrzynkę z bezpiecznikami i bezpiecznik główny. Może coś się nadpaliło i już nie styka jak powinno.
  • Odpowiedz
@George_Liquor: Dam znać na dniach, jutro może uda mi się motocykl jakoś dostarczyć do mechanika, swoją drogą mniej więcej oszacował, że to może być magneto. Ale wszystkie z powyższych rad są celne, ponieważ nie należy wykluczać tych usterek z komentarzy. Kiedyś w KTMie miałem podobną sytuację, tylko padł regulator napięcia i rozdupczyło aku. Ale późniejsze objawy podobne, no sam jestem ciekaw, dobrze że to się stało koło komina, a nie
  • Odpowiedz
@majonezowydrops: Kurde jakie rady z dupy. Najpierw sprawdz napiecie na aku, obstawiam ze rozladowane. Naladuj, jesli dasz rade naladowac to aku ok, jesli moto odpali to sprawdz ladowanie. Jesli nie ma ladowania to pierwsze bym spojrzal na regulator (looknij na yt jak sprawdzic regulator napiecia). Ktory to rok ? Byl znaczacy problem z odklejajacymi sie magnesami od 2004 roku
  • Odpowiedz