Wpis z mikrobloga

Coś czuję, że Afrykę będziemy opływać jeszcze przez długi czas...
Nie mogę się doczekać 2025 roku.

AlJazeera dobrze zaprezentowała wpływ ataków Huti na Morzu Czerwonym na globalną logistykę transportu - link dla zainteresowanych.
Stawki za transport morski poszły prawie x2. Większość firm UE nie korzysta wciąż z transport kolejowego, bo ten biegnie przez Rosję i Białoruś. Nie istnieje nitka kolejowa przez Iran i Turcję z Chin. Teraz jednak i tak byłaby w tej samej sytuacji, co nitka rosyjska.
Kilka państw arabskich zamknęło przestrzeń lotniczą. Dubaj jest potężnym punktem przeładunkowym ważnym dla światowej logistyki lotniczej i intermodalnej. Mogą wystąpić kolejne problemy, opóźnienia, wzrost kosztów.

#logistyka #transport #spedycja
#iran #jemen #huti #wojna
red7000 - Coś czuję, że Afrykę będziemy opływać jeszcze przez długi czas...
Nie mogę ...

źródło: Huti_morzeczerwone_fracht

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • 1
@owsikalfred: Dlatego jeszcze nic nie porówuję, bo to na razie 2% ruchu z Kanału Sueskiego, z czego największym graczem jest Rosja. Największą przeszkodą będzie to, że to Rosja rozwijają tę drogę i może być podobnie, jak z koleją. Spadki importów do Francji i Niemiec drogą kolejową wyniosły ok. 80-90% w wyniku rozpoczęcia inwazji na Ukrainę. Nie ma klimatu na robienie interesów z Rosją, bo oni wszystko będą obracać we wrogą propagandę.
  • Odpowiedz