Wpis z mikrobloga

@Huntley: tacy twórcy to HIV a nie narzędzia... DLSS już jest na takim etapie gdzie w 1440p presecie quality zwykły gracz nie zauważy różnicy a czasem obraz będzie wyglądał nawet lepiej niż bez w zależności od gry.
  • Odpowiedz
  • 7
@HaPPe no ale rzecz w tym, że żeby korzystać z najnowszego dlss trzeba mieć najnowszą kartę i najnowsze gry, więc @Huntley słusznie zauważył, że to się zrobił bullshit, a nie " zbawienie dla słabszych komputerów".
  • Odpowiedz
@Huntley: nawet nie tyle maszynką do optymalizacji co załataniem #!$%@? optymalizacji.
Idea była spoko, możemy tworzyć ładniejsze gry, przesuwać granicę jak gra może wyglądać a ludzie będą mogli je odpalić na sprzęcie teoretycznie za słabym.
ale wyszło jak zawsze w gamedevie, wydawcy poczuli pieniądz więc zrobili z tego "wydamy grę wyglądająca tak samo jak wcześniej, nie będziemy wydawać dużo na optymalizację, zaoszczędzony hajs pójdzie na jeszcze większe zyski do zaraportowania akcjonariuszom,
  • Odpowiedz
@Huntley: Upscaling FSR 2/3 działa na Pascalowych i Polarisowych strupach. Problemem nie jest sama technologia, a deweloperzy którzy mają w piździe optymalizację, outsourcing do Hindusów którzy nie bez powodu są tanią siłą roboczą jest powszechny, to te postępy w rozwoju technologii, zarówno upscalingu jak i rozwoju surowej wydajności, kończą się na tym że takie City Skylines 2 działa jak gówno na RTX 4090.

Także tak, DLSS gówno bo Nvidia cwel, FSR
  • Odpowiedz
  • 0
@supra107 Testowałem obie technologie. Przy 1440p FSR 2 Wygląda jednak zauważanie gorzej niż DLSS 2. Fajnie, że jest FSR ale dlss ma u mnie pierwszeństwo.

Dość duże nadzieje pokładam w przyszłości w GPU Intela i sprzętowo wsparty XeSS.
  • Odpowiedz
  • 0
@LisyBorsukiKunyJenotyWilkiRysie

@Huntley: nawet nie tyle maszynką do optymalizacji co załataniem #!$%@? optymalizacji.

Idea była spoko, możemy tworzyć ładniejsze gry, przesuwać granicę jak gra może wyglądać a ludzie będą mogli je odpalić na sprzęcie teoretycznie za słabym.

ale wyszło jak zawsze w gamedevie, wydawcy poczuli pieniądz więc zrobili z tego "wydamy grę wyglądająca tak samo jak wcześniej, nie będziemy wydawać dużo na optymalizację, zaoszczędzony hajs pójdzie na jeszcze większe zyski do zaraportowania
  • Odpowiedz
@Variv: tak, HUB róbił porównania fsr 2 vs dlss w różnych rozdziałkach. wnoski: w wysokich rozdzielczościach (4k) fsr co najwyzej wygląda porównywalnie jak dlss, w niższych (1080p) gorzej od dlss.

co do UE: to brzmi jakby gry na unity lub autorskich silnikach nie miały problemów z wydajnością i działały na każdym sprzęcie a dobrze wiemy że tak nie było. Jasne powszechność UE nie poprawia sytuacji, stuttering na UE4 mnie strasznie #!$%@?
  • Odpowiedz
@LisyBorsukiKunyJenotyWilkiRysie: Rozwiązania oparte o uczenie maszynowe i wsparte sprzętowo zawsze będą lepsze. AMD tutaj nie nadrobi. To tak jak XeSS w wersji wspartej sprzętowo i tej w wersji dla każdego GPU - różnica jest dramatyczny.

Oczywiściwe fajnie, że FSR jest, ale nie ma nad czym się szczególnie pochylać.
  • Odpowiedz