Wpis z mikrobloga

Chciałbym rozpocząć przygodę z jednośladem. Prawko B od 10 lat więc wybór pada na 125ccm. Budżet założyłem 10k. Mam dwie ręce, garaż, sporo narzędzi i grzebanie to dla mnie frajda. Początkowo patrzyłem Japończyki 2008-2010, ale teraz w oczy rzucił mi się Junak 125 RS 2015 rok. Strasznie podoba mi się jego design. Jak taki 10 chińczyk się sprawuje ? Podobno ma silnik z YBR
#motocykle #junak #yamaha #honda #motoryzacja
  • 16
ja bym celował w KTMa, sporo instrukcji w internecie, jutub pełny od filmów z naprawami, kilka dużych grup na polskim FB, w necie bez problemu znajdziesz serwisówki i instrukcje obsługi, dostęp do części bardzo dobry, na aliexpress pełno drobnych części które najczęściej umierają z powodu wywrotek (lusterka, manetki, klamki, dzwignie biegów), za 10k kupisz Duke 125 z rocznika 2011-2014
@rookiee Chińczyki w stylu Junak dopiero ostatnimi laty doszlusowują do akceptowalnego poziomu jakości. Na początek przygody proponowałbym jakieś sprawdzone marki, żebyś się nie zraził.
Sam ma dużego Ktm, i bardzo polecam tą markę.
@rookiee Rsik jest kozak :D wiem bo miałem i mega dobrze wspominam (tak samo jak miałem YBR). Samo wykonanie jak to taki chinol czyli plastik ( ͡º ͜ʖ͡º) 10 KM i silnik od ybr więc 100 km/h to vmax gdzie według gps to max 95 (z wiatrem XD) ale generalnie to se jakoś jedzie i źle nie wygląda.

Minusy? Brak części, ale to dosłownie brakuje części bo
@rookiee dodam jeszcze, że skoro podoba ci się RS to pewnie celujesz w nakedy (sam od początku latam na nakedach jak i mam 500 w nakedzie)

Z chinoli dobrym wyborem jest keeway RKF, powiedziałbym że najlepszym. Następca RS czyli RSX 125. Ew 125 Racer ale ten to dla mnie totalne gówno i padaka XD no #!$%@? to jest.

Markowe: wiadomo, że na 1 miejscu będzie Yamaha Mt 125. Krol nakedow niczym lew
@rookiee: chińskie 125ccm to ok wybór w dwóch przypadkach - uda Ci się znaleźć pod jaką marką i modelem to jest oficjalnie sprzedawane w Chinach albo w uk/de -tym sposobem masz przynajmniej dwie-trzy alternatywy w szukaniu części zamiennych. Albo bierzesz nowy i masz gwarancję. Części zamienne do tych chińskich gówienek to jest temat rzeka i co gorsza na przestrzeni lat NIC się w tej materii nie zmienia, jak był syf tak
@rookiee: W tym sezonie zakupiłem synowi Honde CBR 125R na A1. Dobry wybor, mimo ze obaj mamy 188cm to jedzie sie w miare wygodnie. Polecam, tylko wersje po lifcie z wtryskiem. Varadero jest tez ok do turystyki (tu osiagow nie bedzie). YBR ma zaciecie mocno sportowe (twardsza, szybsza, ostrzejrze hamulce). Chinczyka bym odradzal, slyszalem tylko zle opoinie na temat wykonania, trwalosci etc.
@rookiee: Przerabiałem 125 i jak masz 10k to idź od razu na A, szkoda się denerwować. Ja mam poczucie zmarnowanego czasu. Paradoksalnie, 125 wcale nie wychodzi taniej, niż pełne prawko, przez ceny tej pojemności. Pamiętaj o jednym - mając A, masz dostęp do wszystkiego. Często fajne moto kupisz poniżej jakiegoś śmiesznego Varadero 125, czy CBR 125, albo o zgrozo, Shadow 125 xDDDD Ciuchy i tak kupić musisz. Nie ważne, jaka pojemność.
teraz w oczy rzucił mi się Junak 125 RS 2015 rok. Strasznie podoba mi się jego design


@rookiee: dla mnie wygląda jak najbardziej generyczny naked, jaki można dostać na rynku