Wpis z mikrobloga

Cześć

Jechałem autem, skręcałem w prawo na skrzyżowaniu ze sygnalizacją świetlną. Za zakrętem było przejście dla pierwszych. Gdy skręcałem, piesi mieli czerwone, jednak jak przód mojego auta zaczął być na pasach, zmieniło im się na zielone. Na przejściu byli ludzie, jednak postanowiłem pojechać dalej, nie zatrzymując się. Po przejechaniu kawałek, zauważyłem, że na przeciwległym pasie stoi policja, jednak nawet na mnie nie spojrzeli. Pomimo tego cały czas o tym myślę i boje się, że dostane mandat.

Czy taka sytuacja może się zdarzyć? Czy mogę dostać mandat pomimo tego, że nie zatrzymała mnie policja?

Mogę tylko dodać iż jestem młodym kierowcą i byłem na tym skrzyżowaniu pierwszy raz w życiu. I wiem, że powinienem zawsze się zatrzymywać ale stres nowym miejscem i dodatkowo to, że jechałem do szpitala przyczyniło się do tej reakcji.

Bardzo proszę o jakiekolwiek odpowiedzi bo stres tą sytuacją nie daje mi spać po nocach.

#mandat #policja #pomocy #przepisydrogowe przepraszam, jestem tu nowy, nie do końca rozumiem jak działają te #.
  • 12
@marek_jarek: nie dostaniesz żadnego mandatu, pamiętaj że jest przepis który mówi że jeśli wjechałeś prawidłowo na skrzyżowanie ale zz jakiegoś powodu nie mogłeś go opuścić, a w miedzy czasie zmieniła się kolor sygnalizacji świetlnej to uczestnicy ruchu mają obowiązek umożliwić ci opuszczenie skrzyżowania.
@Qullion: no i właśnie tu pojawia się problem. Ponieważ nie widziałem żadnych kamer, ani oznaczeń. Jednak teraz patrzę sobie na Google Maps i tam jest znak "monitorowanie wykroczeń". Po drugiej stronie drogi go już nie ma, jak i nie widać żadnych kamer etc. Ja wiem, że myślę nad tym za dużo ale jak dostanę mandat 1500 zł to będzie mega słabo, ładnie to ujmując
@marek_jarek: może są kamery do monitorowania co się dzieje, ale jak nie ma konkretnego do tego by łapać ludzi wjeżdżających na czerwonym, poza tym skręcałem w prawo i tu pewnie nic nie zarejestrowało zmiany świateł. Nic ci nie przyjdzie.