Wpis z mikrobloga

W tamtym roku zacząłem jeździć na rolkach w wieku 30 lat :D Kupiłem jakieś najtańsze z decathlonu, bo nie wiedziałem czy faktycznie będę jeździł czy tylko założę raz i przestanę. Pierwsze kroki były ciężkie, nie mogłem nawet ustać stabilnie, dzisiaj potrafię jechać na równej ścieżce i delikatnych wzniesieniach, umiem zahamować metodą "T", umiem zakręcać, umiem chwilę jechać na jednej rolce i trochę się wkręciłem. Nie umiem natomiast jeździć chodnikami, ale to przez kostkę ze sporymi szczelinami na których koła po prostu gwałtownie się zatrzymują i cykam się stromych zjazdów, to trzeba pewnie brać jakoś wężykiem, ale nie czuję się na tyle pewnie aby z takich zjeżdżać :D

No ale do celu, mam pytanie o rolki, jestem początkujący kupiłem w decathlon takie najtańsze jakie mieli to są chyba te:
https://www.decathlon.pl/p/rolki-fitness-meskie-oxelo-fit100/_/R-p-175672
tylko to jest chyba nowszy model, bo też mam FIT100, ale w moich wystają bardziej kółka z przodu i są w nieco innym kolorze. W każdym razie są one dla mnie dość niewygodne, po 20 minutach jazdy bolą mnie stopy. Myślałem że po prostu nie jestem przyzwyczajony, że to jakieś mięśnie stopy bardziej pracują czy coś i z czasem ten ból minie, ale jak ostatnio w decathlon założyłem jakieś inne droższe rolki (nie pamiętam jakie, ale z 3 kółkami), to jeździłem w nich po sklepie z półtorej godziny i nie czułem żadnego dyskomfortu.

Teraz oglądałem filmik, koleś poleca dla początkujących twardego buta, 4 kółka i krótsza szyna.
Poleca konkretnie Tempish Viber 80 albo Rollerblade RB Cruiser
To dobre rolki? Myślicie że warto brać? Czy może jeszcze coś innego warto rozważyć, do takiej rekreacyjnej jazdy.
Tempish musiałbym brać w ciemno online z 14 dniowym zwrotem gdyby nie pasowały, bo nie mam gdzie w okolicy przetestować Rollerblade widzę że są w decathlon, to mógłbym pojeździć i kupić.

#rolki #sport
  • 5
  • Odpowiedz