Wpis z mikrobloga

Objechałem całe święta 675km za 230zl. Tsi 1.4 150km - Seat Leon FR. Z tego 370km ekspresówki a reszta zadupia zabudowane/niezabudowane na zmianę. Jestem bardzo zadowolony bo jak bym jechał podobnym tempem poprzednim autem (Mazda 3 1.6 105km) to by mi wyszło z 200-210zl za tankowanie LPG na objechanie tej trasy. Bardzo się obawiałem spalania w samochodzie pracującym na samej benzynie, od zawsze w rodzinie był sam LPG. Co jeszcze widzę, to fakt, że auto w komputerze zawyża trochę spalanie, teoretycznie powinno być trochę drożej. #motoryzacja #seat #leon #samochody #gownowpis
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@m76859: Tylko nie zapomnij wymieniać regularnie oleju w tym TSI - co max 7-8 tys km lub co 7-8 miesięcy zależnie co pierwsze. Wraz z płukanką. I niech służy.

P.S. Ja swoim autem (na gaz) za podaną przez Ciebie kwotę przejeżdżam 1150 km.
  • Odpowiedz
  • 0
@miiihau: manual.
@KrupnikPL Tam gdzie były zadupia to faktycznie starałem się jechać jak najoszczędniej, nie gazować jeśli wiedziałem że będę zwalniał itd jechałem tyle co limit +10km/h(60km/h na tempomacie na 6 pokazuje spalanie chwilowe 2.8 jak jedzie na 2 cylindrach) a na ekspresówce jechałem głównie 145-150 na tempomacie.
Też się zdziwiłem, ale miałem wyjeżdżone 80km po mieście a potem objechałem święta a po powrocie zalałem furę za 250zl do
  • Odpowiedz
@m76859: Żadnych turbo, gpfów, dwumas, tysiąca podzespołów, ani niczego. Tradycyjne wolnossące 1.0 MPI. Pali 5,20 L benzyny lub 6,12 L gazu, przy czym łagodna, niemal przepisowa jazda i nie przekraczam 120.

TSI szybko się nagaruje. Max 8000 km + płukanka aby uchronić przed kompletnym zanagarowaniem silnika. Jeśli poprzedni właściciel wymieniał co 10-12 tys. km, to obowiązkowo wymień olej już teraz wraz z płukanką postojową. Potem przejedź 300-400 km z płukanką długodystansową i znów zmiana oleju (z uczuleniem by stary olej wyciekł do końca). I potem dopiero interwały co 7000 - 8000 km każdorazowo wraz z płukanką.

A jak zrobisz chipa ze 150 /250 do 180 / 320, to skróć interwały do 6500 - 7000 km, lub nawet do 5500 - 6000 km jeśli zamierzasz mocniej
  • Odpowiedz
  • 1
@Adamfabiarz: olej mam świeżo zmieniony i nie było opiłków przy zlewaniu. Jestem na grupce seatowej i ludzie bez płukanek spokojnie po 200kkm robią i więcej. Ja to myślę że potrzymam z 2 lata i w tym czasie zrobię z 30kkm. Instalacje bym założył gdyby instalacja była w cenie tych do wolnossących czyli z 2.5k. Cena instalacji do Tsi odstrasza bo mi się nie zwróci + wiele osób ma awersję do
  • Odpowiedz
@m76859: Zależnie od oleju i stylu jazdy po max 10 -15 tys. km oleje w osobówkach tracą swoje właściwości i przy dalszych przebiegach to jest już smoła a nie olej. Interwały long life co 2 lata / 30k km to manipulacja producentów by w tabelkach dla flot się zgadzało. Można powiedzieć, że te interwały wymyślili księgowi dla księgowych.

Osobiście też używam oleju VW Longlife (de facto Shell), ale i tak
  • Odpowiedz
  • 1
@Adamfabiarz: ja dużo mniej jeżdżę, 12-15kkm rocznie to dla mnie max. raczej będę celował w 10k interwały ale może i jakąś płukankę zrobię przy następnej wymianie oleju. Ja kupiłem 9 letnie auto to już raczej nie skupiam się na tym, żeby go pod siebie zachować bo nie mam wpływu na to co było. Pojeżdżę z 2-3 lata i puszczę go dalej, jak mnie kiedyś będzie stać na coś salonowego albo
  • Odpowiedz
  • 0
@tommyrb: póki co zrobiłem 4kkm i jest spoko. W stosunku do wolnossącego 1.6 105km z mazdy3 to przepaść w dynamice jazdy. Teraz średnia spalania z ostatnich 3700km to bodajże 6.3l/100.

Jazda po mieście bez korków to tak z 6l, jazda do 90km/h zadupiami z małą ilością korków/świateł to potrafię mieć spalanie nawet 4.8l/100 jeżdżąc eko.
Ostatnio traska po S-ce i kawałek miastem- na esce tak 120-160 godzin to spalanie chyba
  • Odpowiedz
@m76859: a jesteś w stanie mi powiedzieć jakie masz obroty przy 140 na 6 biegu? A samo prowadzenie auta? Sam jeźdzę teraz leonem ale 2gen i jest bardzo sztywny i mi się to podoba
  • Odpowiedz
  • 1
@tommyrb: w trybie sportowym jak się kierownica usztywni to się jeździ super. Wydaje mi się że przy 140 jest ok 3k obrotów ale jak nie zapomnę to jeszcze Ci napiszę dziś bo będę akurat jechał w trasę
  • Odpowiedz