Wpis z mikrobloga

1. Czy dobrze mam wrażenie, że mapy w Civ VI są mniejsze niż w Civ V? Dodatkowo wydaje mi się, że kiedyś na słabszym komputerze byłem w stanie "płynniej" grać w Civ V na ogromnej mapie niż teraz w Civ VI, chodzi mi o długość przerwy między turami, kiedy gra ogarnia ruchy AI itd. Wydaje mi się to dziwne, bo grafika poszła w styl "mobilny" więc wydaje mi się, że wymagania nie powinny być ogromne.

2. Strasznie irytujące jest to jak potem pędzi technologia w czasach nowoczesnych. Przez pół gry bijesz się łucznikami i kusznikami a potem dosłownie co parę tur masz dostępne coraz lepsze jednostki i ledwo zbudujesz jakąś piechotę a zaraz masz jakieś jednostki komandosów, które mogą sobie skoczyć na zasięg kilkunastu pól. Niby da się to trochę naprawić grając na maratonie ale wtedy problemem jest to powolne ładowanie tur.

Nadal ciężko mi się przekonać do tej gry. Przy CiV V to ta gra działała na mnie jak narkotyk, teraz niby też w to gram chętnie ale dlatego bo sam gatunek mi się podoba a nie dlatego bo gra jest wybitna.

#civilization5 #civilization6 #civilization
  • 1
@Murasame:
1. Dobrze ci się wydaje. Mapy są mniejsze nie tylko od piątki, ale też od czwórki. Grafika nie ma zbytnio wpływu na szybkość przetwarzania tur, ale możesz spróbować je kończyć na widoku strategicznym.
2. Miałem ten sam problem. Polecam któregoś z modów, które zmieniają czas trwania epok, jednocześnie nie ruszających zbytnio samej produkcji, jak robi to gra przy ustawieniach długości gry.
Na przykład ten: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=890528355
lub ten: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1676363302

A jeśli