Wpis z mikrobloga

@Endriu_: @DryfWiatrowZachodnich
tylko że te zawieszenie piórowe to nie resory jak w Starze tylko pióro w poprzek auta/wzdłuż osi i podobno to się bardzo dobrze sprawdzało. C6 i C7 wyciskały bardzo dobre czasy na Nurburgringu. Powielanie miejskich legend, że korwety mają "piórowe" resory i że są rzekomo gorsze niż amortyzatory to błąd. Zastosowanie takiego pióra pozwoliło zredukować masę stabilizatora poprzecznego lub całkowicie się go pozbyć. Poza tym to rozwiązanie jest stosowane
  • Odpowiedz
@DryfWiatrowZachodnich: bo resor w poprzek zajmuje za dużo miejsca. To nie jest tak że to rozwiązanie jest jakieś wybitne, ma swoje wady i zalety. Akurat inżynierowie z Chevroleta dopracowali Je bardzo dobrze stosując nowoczesne materiały. A aut na ramię się nie robi bo to za drogie. Po co robić coś dwa razy, najpierw podwozie potem resztę jak można to zrobić raz taniej, jako nadwozie samonośne.
  • Odpowiedz
@wojtecki2 Standard, plus motywujące teksty bliskich w odpowiedzi na Twoje fantazje: "po co ci to?", "nie masz na co pieniędzy wydawać?", "później tego nie sprzedasz", "lepiej kup mieszkanie".. itd.
  • Odpowiedz
Poza tym to rozwiązanie jest stosowane w innych markach.


@dcoder: Tak. Mercedes w Sprinterze, Smart w ForTwo albo GM w swoich rasowych sportowych Cadillacach, Buickach czy Oldsmobilach. Nie bez powodu Ferrari, McLaren czy Porsche tego rozwiązania nie stosowały.

Można zdjąć całą "obudowę", wszystkie "blachy" (w przypadku korwet, tworzywa sztuczne) i jeździć, czego oczywiście nie można zrobić z samochodem bez ramy.

I to jest zaleta? Pomyśl sobie co to robi ze sztywnością
  • Odpowiedz
@DryfWiatrowZachodnich: bo to nie jest to co się ludziom powszechnie kojarzy jako zawieszenie piórowe, czyli resory jak w jakimś Jelczu, to jest pióro poprzeczne obejmujące dwa koła. Widocznie tak tym inżynierom wyszło, że się opłaca i jednak korweta miała bardzo dobre osiągi z tym zawieszeniem.
  • Odpowiedz
I to jest zaleta? Pomyśl sobie co to robi ze sztywnością całego nadwozia.


@Endriu_: właśnie w tym sęk. Karoseria samonośna wymaga sztywności. Rama ma swoją własną sztywność (notabene bardzo lekka aluminiowa rama), a reszta czyli "obudowa" nie pełni żadnej funkcji usztywniającej.
  • Odpowiedz
@stary_grat: fajne auto, tylko na polskich drogach można stracić koło (dziury i łaty) albo zderzak/wydech (niedorzecznie wysokie progi nasrane na każdej drodze w mieście).
@Endriu_ korweta ze zdjęcia (a w zasadzie jej wersje z lat 80, przed liftem) miała bardzo dobre osiągi na tle konkurencji mimo "hehe zawieszenia piórowego xddd" https://www.hagerty.com/media/archived/c4-corvette-was-banned-for-being-too-good/?
a przy porównaniach warto też pamiętać, że korweta była znacznie tańsza od porównywalnych do niej modeli porsche i jaguara,
LucekJedi - @starygrat: fajne auto, tylko na polskich drogach można stracić koło (dzi...

źródło: PSX_20240223_224419

Pobierz
  • Odpowiedz