Wpis z mikrobloga

#apple Cześć! Od wczoraj mam MacBooka, ustawiłem hasła, a dzisiaj podczas próby zalogowania do komputera, zablokowałem konto. Wszedłem na stronę Apple żeby zresetować id, a ci mi proponują wysłanie maila potwierdzającego na adres icloud - na który uwaga - nie mogę się przecież zalogować....

Rozumiem że mam teraz czekać 24 h na instrukcje na na numer telefonu? Przerabiał ktoś kiedyś ta procedurę?
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@thority: Tyle pytań, tak mało odpowiedzi. Nie wiem, wydaje mi się że kontem online.

Od początku, może to coś rozjaśni, a mi lekko przeszła nerwica.

Wczoraj utworzyłem konto na icloud. Wpisałem hasło, zalogowałem się, wszystko działalo. Nie pamiętam dokładnie, ale być może poprosiło mnie o utworzenie drugiego hasła, tym razem do samego logowania do komputera. W każdym razie, zalogowałem się łącznie jeden raz. Hasła używam jednego, porządnego, zawierającego znaki specjalne
  • Odpowiedz
@Nazirek:

1. nie ucegliłeś raczej bo v
2. jesteś pewny, że przy pierwszym uruchamianiu nie ustawiłeś innego hasła dla LOKALNEGO UŻYTKOWNIKA?
3. w ostateczności w Recovery masz Recovery Assistant->Erase Mac.
  • Odpowiedz
  • 0
@thority: Mogę bez konsekwencji zrobić nowe konto apple i używać dalej? Czy jeśli odzyskam stare konto, moge się spokojnie na nie "przelogować" ?
  • Odpowiedz
@Nazirek: wg mojej wiedzy na macos logujesz się na lokalne konta. Kontem Apple ID logujesz się dopiero później do iCloud.

Podczas tworzenia Apple ID podawałeś zapewne numer telefonu i pomocniczy e-mail, które powinny być wykorzystane do odzyskania zapomnianego hasła.

Możesz stworzyć nowe konto lokalne i z jego poziomu usnąć stare jeśli nie pamiętasz hasła lokalnego, ale nie zalecałbym olania sprawy i tworzenia nowego apple id, bo do tego apple id
  • Odpowiedz
  • 0
@nalej_mi_zupy: @thority D--a, po resecie zmienił się język ale dalej pokazuje, że komputer powiązany z moim appleid? Mogę się zalogować adresem i cloud (hasło jest dobre), wysyła mi sms, ale powraca do punktu wyjścia z informacją, że konto zablokowane. Czyli trzeba czekać.

Dzięki panowie!
  • Odpowiedz
  • 1
Ja już nie jestem zdenerwowany, ja właśnie składam oświadczenie o odstąpieniu od umowy ( ͡° ͜ʖ ͡°) @thority

O ile rozumiem zabezpieczenia oto, tak wiadomo że pierwszorazowy użytkownik może zrobić taki fakap, i powinien być jakiś okres, w którym można hasło szybko zresetować. W ogóle ten mechanizm jest idiotyczny, mam dostęp do telefonu, podaje prawidłowe dane na icloud, wpisuje nr podany przez Apple wysłany na ten nr
  • Odpowiedz