Wpis z mikrobloga

@kacius: tylko na hak. Rowerów nie trzeba dźwigać, są osłonięte od oporów powietrza i nie ma obawy że wjedziesz do parkingu podziemnego.
  • Odpowiedz
@kacius: bez opisania twoich przypadków używania bagażnika ciężko określić, który będzie dla ciebie lepszy (podaj jeszcze auto/auta, do których byś montował bagażnik, bo nie wiem czy masz corsę czy vivaro). Oba typy bagażników mają wady i zalety.
  • Odpowiedz
@kinollos @kinollos @melba dołączę się do pytania. Jak wyglądają opory powietrza przy bagażniku na hak w aucie typu sedan, np. skoda octavia? Przy kombi to wiadomo większość roweru jest za bryłą auta, ale przy sedanie jednak powietrze uderza w dużą część roweru. Czy to ma duży wpływ, na hałas i spalanie w aucie, czy pomijalny?
  • Odpowiedz
@gerijerrypl: szukałem jakichś badań, ale nic nie znalazłem. W mojej ocenie opory są, bez względu na typ auta (no, może vany/busy mają je zminimalizowane), ale jak jedziesz do 110-120km/h to nie jest to aż tak dużo, żeby wpływało na decyzję o zakupie. Mówię zarówno o bagażniku na hak jak i na dach. Wbrew pozorom, bagaznik na hak nie jest w cieniu aerodynamicznym większości aut. Co więcej, na tyle auta następuje
kinollos - @gerijerrypl: szukałem jakichś badań, ale nic nie znalazłem. W mojej oceni...
  • Odpowiedz
@kacius: na hak zdecydowanie lepszy. Ale jak przewozisz rowery np. 2 razy w roku, a montaż haka do Twojego auta kosztowałby 8k, to nie ma sensu.
Dodatkowa rzecz, platforma na rowery na hak po zdjęciu zajmuje trochę miejsca, uchwyty dachowe jednak bez problemu gdzieś schowasz, gdy nie są potrzebne.
  • Odpowiedz