Wpis z mikrobloga

#trezor Czy portfele Trezor są w 100% otwarto-źródłowe? Nie znam się, tylko gdybam, ale czy używane modele, nie powinny być w 100% bezpieczne, a przynajmniej nie mniej bezpieczne od nowych prosto od producenta? Narzędzie do wgrywania firmware chyba sprawdza na wszystkie sposoby czy to co powinno być zapisane, jest dokładnie zgodne 1:1? Tak, rozumiem - dwieście złotych więcej to nie drogo dla spokojniejszej głowy. #bitcoin #opensource
  • 10
  • Odpowiedz
@NauczonyRoboty: nie potrzebujesz trezora jeśli to tylko do hodlu bitcoina. Kwestia tylko wygenerowania dobrze seeda. Jest open source. Nawet hardware jest open-source możesz sobie kupić scalaka, płytkę drukowaną, polutować i i wsadzić w obudowę z drukarki 3D. Niczym nie będzie się różnił od tego z fabryki.
  • Odpowiedz
@NauczonyRoboty: Przez ingerencje sprzętową (w teorii) każdą weryfikacje na poziomie softu da się oszukać

Dlatego używane portfele są mniej zaufane, tak samo jak kupujesz Trezora wprost od producenta - jemu też musisz w jakimś stopniu ufać
  • Odpowiedz
@plaisant: nie potrzebujesz trezora jeśli to tylko do hodlu bitcoina. Kwestia tylko wygenerowania dobrze seeda.
Dzięki. Około dwóch lat temu wypłaciłem mojego bitcoina z giełdy na portfel Samourai na androidzie. Seed zawiera 12 wyrazów.
Czy dla bezpieczeństwa powinienem coś sprawdzić, zmienić, przesłać na nowy portfel?
Samej aplikacji nie mam od dawna nawet zainstalowanej, bo nie jest mi potrzebna, tylko hodluję.
W telefonie mam custom rom. Co prawda open-source (Evolution-X), kernelSU do
  • Odpowiedz
@NauczonyRoboty telefon to tylko android. Zainstaluj mycelium Walker i podłącz go na chwilę z trezorem. "Utwórz account to trezora tylko do oglądania" lub sam ręcznie daj ybub z trezora ręcznie skopiuj go do mycelium i będziesz miał stan konta i adresy do wpłaty a trezora włóż do szafy na lata.

Żeby sprawdzić czy wszystko jest ok. To instusesz tails na USB i popinasz to do komputera bez dysku. Tam jest Elektrim portfel