Wpis z mikrobloga

#olx #zakupy #sprzedaz #internet #allegro #aukcje Witam sprawa wygląda następująco, sprzedałem na olx z pakietem ochronnym stare głośniki z samochodu, używane ale sprawne, do kupującego doszły uszkodzone z urwanym magnesem.

Kupujący zrobił zdjęcia wysłał do olxa jako zwrot, ja zdjęć nie miałem w trakcie pakowania bo rzadko kiedy takie robię, ale wyjaśniałem im że były sprawne podczas wyciągania z auta jak i w trakcie pakowania.

Zabezpieczone były dobrze, folia bąbelkową i piankami.

Sprawę rozwiązali tak że kupującemu zwrócą pieniądze, a mi może kupujący oddać głośniki jak zapłacę za dostawę.

Podkreślam może mi oddać głośniki USZKODZONE jak zapłacę za dostawę. Nosz ku*wa mac. Kurier rozwalił mi sprawne głośniki i jeszcze chcą kasę za zwrot.

Teraz to już ch*j z tymi głośnikami bo są rozje*ane ale co z pieniędzmi za nie, bo były sprawne.

Jestem w stanie coś zdziałać z OLX w tym przypadku czy nie ma sensu nawet próbować?
  • 7
  • Odpowiedz
@PawelMPL: ochrona OLX działa w sumie tak, że nawet, gdyby koleś dostał sprawne a chciał cię oszukać to dostanie zwrot kasy a Ty nie masz przedmiotu ani kasy. Przerabiałem. OLX tylko lokalnie.
  • Odpowiedz
@PawelMPL: jesteś w dupie niestety, ja stary wyga pamiętając latające cegły w paczkach z allegro do końca życia będę miał spaczony łeb, każdy towar wysyłany fotografuję i nagrywam film i tak samo towar który dostaje, nie ma znaczenia że paczka cała dociera.
  • Odpowiedz
@PawelMPL:
Ochrona OLX nie obejmuje uszkodzeń w transporcie, za to odpowiada przewoźnik.
Sprzedawałeś jako osoba prywatna czy firma? Jakim przewoźnikiem wysyłałeś?
  • Odpowiedz
@PawelMPL:
To w tym przypadku adresat powinien spisać w ciągu 7 dni od odbioru protokół szkody (robi się to przez stronę https://inpost.pl/protokol), a następnie zgłosić reklamację do Inpostu (robi się to przez stronę https://inpost.pl/reklamacje/przesylka-nadana-do-paczkomatu).
Reklamację może zgłosić zarówno nadawca, jak i adresat, ale protokół szkody spisuje odbiorca, bo to on jest w posiadaniu towaru.

A i wiadomość od klienta niestety musisz potraktować jako reklamację z tytułu rękojmi (o ile nie wykluczyłeś
  • Odpowiedz