Wpis z mikrobloga

jakie sa najmlodsze samochody klasy kompakt z benzynowymi silnikami wolnossacymi na posrednim wtrysku? wiadomo, ma byc prosty i trwaly. moja siostra ma obecnie doblo 1.4 z 2006, ale kupila go za chore pieniadze, z malym przebiegiem, pelna historia serwisowa a tu po czasie okazalo sie, ze rozrzad do zmiany, sprzeglo sie konczy, rozrusznik niedomaga, hamulce do calkowitej zmiany, klima gdzies nieszczelna, a to drzwi sie nie chca otworzyc, a to pas sie zablokowal po zlozeniu tylnego oparcia i oparcie nie chce wrocic, tlumik koncowy zawieszony na drut.
i o ile dla mnie ta sa proste, nieklopotliwe rzeczy bo jestem w stanie je dosc sprawnie zrobic bez garazu, o tyle mechanicy zdzieraja z niej jak #!$%@? XD
czasem jak jestem to jej naprawiam szybko te drobne usterki, ale ona ma dosc i jakos sie nie dziwie.
tylko jak mi mowi, ze ogladala leona benzynowego z 17 roku to jakos mam obawy ze auto tego typu, 7-latek na bezposrednim wtrysku z jakims tfsi, moze okazac sie jeszcze wieksza skarbonka.
no wiec slucham panstwa, jaki kilkuletni, prosty kompakt?

#samochody #motoryzacja
Steven_Hyde - jakie sa najmlodsze samochody klasy kompakt z benzynowymi silnikami wol...

źródło: c950ebe1cca04b9c8b5608713687374f

Pobierz
  • 11
@Steven_Hyde: imho ten kilkuletni Leon jeśli z 1.4TSI 125/150KM, z niedużym przebiegiem i ze znaną historią, to nic tylko brać. Bezobsługowe silniki. Wtrysk pośredni został niemalże całkowicie wyparty i jak chcesz się go kurczowo trzymać, to zostaną Ci jakieś golasy albo auta zbliżające się mocno do dychy na karku, a to tuż tuż do bycia skarbonką.
@Steven_Hyde: kilkuletnie jak to kilkuletnie, czasem głupia sprawa i trzeba wydać 5x więcej niż w samochodach które mają 15 lat.
Tym bardziej, że kilkuletnie = auto po gwarancji = czyli powoli zaczną wychodzić kwiatki.
U mnie w rodzinie jest a3 8p 1.6 mpi z 2006 roku od 2017 roku i przez ten czas na naprawy poszło 5k (i w tym skrzynia za 2.5k bo padła - są wadliwe skrzynie ale po
@Steven_Hyde: jesli nie potrzebujesz bagaznika to hyundai elantra, mały sedan, przyzwoite wyposazenie, .1.6 mpi 128km w starszych, 120 chyba w tych nowszych, żaden demon predkosci ale da sie jechać, spalanie kolo 6l benz, lpg niewiele wiecej, opel astra J, 1.4 wychodziły na fabrycznym lpg do 2018-19r, tesciu ma takie auto od 2 lat, nic sie nie dzieje, spalanie 8l lpg/100, tu sedan/hb i kombi. Na koniec civic i 1.8 vtec 142km,
@ernest01: ja sam jeżdżę od 6 lat vectra 1.8 benzyna i mi pasuje bo sam sobie naprawiam. przypominam że to UK i tutaj nie ceny części są problemem a koszt robocizny więc nawet mała pierdoła kosztuje sporo - wymiana oleju, 2.5L plus filte to £100. skasowanie bledu £78 ¯\(ツ)/¯ stąd mloda chce coś co nie będzie dawało tylu małych usterek bo to za każdym razem jest niepomijalny koszt dla kogoś kto
@Steven_Hyde Auris/Corolla 1.8 HSD? Wiem że hybryda, ale swoją śmigam od 2019, przejechane 120 tys., i poza eksploatacyjnymi rzeczami i wymianą prawego tylnego zacisku - zero dużych napraw.
@mariusz_and: a przyszedł mi do głowy ceed nawet, to przecież zasadniczo to samo, nie? tylko to raczej 2016 rok najmlodsze, później to raczej wszystko już bezpośrednie wtryski. nawet przypomniało mi się że sąsiad kilka ładnych lat temu kupil praktycznie nowego i20 właśnie z jakąś prostą benzyną. przejechał tym w jakieś 2-3 lata dosłownie kilka kkm i się sam z siebie #!$%@? czujnik położenia walka rozrzadu xD ponoć dość regularna przypadłość to
@Steven_Hyde a to tak po covidzie też sprzedałem auto za tyle za ile je kupiłem ( ͡º ͜ʖ͡º)tak Kia i Hyundai to chyba jedna klika. Z wolnossakow to już ktoś pisał elantra jeszcze była, prosty silnik MPI tam tylko takie były bez bezpośredniego.