Wpis z mikrobloga

#auta #samochody #paliwo #benzyna
Kurczę ,nie wiem czy nie mieli racji ci którzy mówili/pisali o tym ,że ta nowa E10 to syf...
Zaczynam się z nimi zgadzać.
Przez kilka ostatnich miesięcy zapisywałem sobie przebieg oraz to ile paliwa średnio spalała moja fabia.
Do czasu aż zalałem to gówno E10 , spalanie średnie miałem na poziomie 7,5-7.7 l/100km , na pełnym tankowaniu mogłem spokojnie zrobić 550-570km. Trasa cały czas ta sama - głownie miasto ,klima włączona cały rok.
Początkiem stycznia zalałem to E10.
Auto mimo że demonem prędkości nigdy nie było ( fabia 3 1.0 tsi 110hp) to teraz jest zamulone , a na dodatek więcej pali!
Pierwszy raz miałem taką sytuację ,ze rezerwa zaświeciła się przy 460km ( na starej benzynie +/- 500km) , średnie spalanie tego syfu pokazuje mi na poziomie 8.0 l/100km.
Teraz poważnie zastanawiam się czy nie zacząć tankować 98 , mimo iż jest trochę droższa to przynajmniej auto nie będzie tak zamulone...
Żeby nie było : filtry, olej zmieniane były w listopadzie ,więc to na pewno nie jest wina ich zużycia.

Jakie wy macie doświadczenia z tym syfem E10 ?
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@OlekBB: Ja zatarłem Astre H na tej benzynie, opelek z 2011 roku, bardzo dobre auto, niestety ale już nie służy mi jako drugi środek transportu po moim głównym aucie. Teraz szukam czegoś większego w kombi do 40 tys, i będe tankował tylko 98. Według gov.pl mogłem tankować do tej astry benzyne e10 a okazało się, że niestety się zatarła a głowica wyglądała jak oblepiona za przeproszeniem gównem
  • Odpowiedz
@Chio_: i w jaki sposób to zatarcie nastąpiło :D

@OlekBB: normalne, tankuję i jeżdżę

to co podajesz to granica błędu pomiarowego, więc gdybyś nie wiedział, że to co tankujesz to E10 to samochód jeździłby normalnie :)
  • Odpowiedz
  • 0
@amath: jak granica błędu pomiarowego?
50km w jedną lub drugą stronę to już trochę za dużo jak na "błąd pomiarowy" - to jest 10% mniejszy zasięg jazdy.
Nie chodzi tylko o to że więcej pali ,ale też odczuwalnie samochód jest słabszy.
  • Odpowiedz
w jaki sposób to zatarcie nastąpiło :D


@amath: Przeczytaj co napisałem wyżej, miałem wersje silnikową nie obsługującą E10, nastąpiło to przez mój błąd i niedoczytanie informacji na klapce od wlewu
  • Odpowiedz
@OlekBB: normalnie

komputer pokazuje Ci 0.5 / 0.3 więcej to jest jego granica błędu pomiarowego i zmienne warunki cokolwiek
moment kiedy zaświeca się rezerwa to też nie jest precyzyjny wskaźnik

wydaje Ci się, że jest słabszy :)
  • Odpowiedz
@Chio_: nie pytałem cię czy ten silnik miał nalypke czy nie, tylko w jaki sposób nastąpiło zatarcie silnika, co się takie wydarzyło, że się zatarł :D :D :D
  • Odpowiedz
@Chio_: problem polega na tym, że w przeciwieństwie do ciebie się znam, stąd pytanie

ale po wrzuceniu przykładu wlania diesla do benzyny jako analogii już w sumie nie musisz nic więcej pisać xdddddddddddddddd
  • Odpowiedz