Wpis z mikrobloga

@Nihad_Kantic:
Art. 32. [Zwrot przedmiotu świadczenia oraz płatności]
1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.

Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.

Więc o ile nie było jasnej informacji,
@Nihad_Kantic: kiedyś robiłem analizę tego dla klienta bo miał dokładnie ten sam problem że ludzie nie odbierali przesyłek a to były duże gabaryty więc koszt takiego zwrotu to było z 80 zł dla niego. Teoretycznie powinno się dopytać klienta i uzyskać jasne oświadczenie ale czasem się nie da
@Nihad_Kantic: no i jest problem. Ja raczej traktuje to jako odstąpienie bo odstąpienie nie wymaga żadnej szczególnej formy i może nastąpić przez „każde zachowanie się” więc jak ktoś nie odbiera towaru i nie dopytuje dzień dobry gdzie moja przesyłka to czemu mam uznawać że nie odstępuje od umowy? Na pewno w sporze z konsumentem łatwiej jemu będzie uznać to za odstąpienie niż przedsiębiorcy odwrotnie