Wpis z mikrobloga

#mechanikasamochodowa
Mirki od jakiegoś czasu zmagam się z błędem P2096 w Ceedzie 1.4 109 KM z 2007 roku benzyna/LPG. Błąd nie występuje na benzynie, tylko na gazie. Auto było z tysiąc kilometrów temu na serwisie LPG z regulacja, gdzie rzekomo stwierdzono, że jest wszystko OK. Sonda za katem była w zeszłym roku wymieniana. Wtryskiwacze gazowe mają jakieś 15k km, czy możliwe że któryś wtrysk już niedomaga? Jaka jeszcze może być przyczyna? Podrzucam wykresiki, które dostałem od swojego mechanika (wolne obroty na benzynie, wolne na gazie). https://imgur.com/a/saJPNrz
  • 13
  • Odpowiedz
  • 0
@trzaichlac69: @biskup2k: wracam z aktualizacją, gdyby panowie zechcieli się pochylić i coś zasugerować byłbym wdzięczny.

Byłem u gazownika, coś tam poregulował, sprawdził instalację i kazał pojeździć parę dni na benzynie. Sugerował też, że problemem może być sprawność kata. Pojeździłem parę dni na Pb, jakieś 300-400km i błąd nie wrócił. Potem wrzuciłem z powrotem gaz, dwa dni akurat się bujałem tylko wokół komina i brak błędu, ale jak już wyruszyłem w
  • Odpowiedz
@crckl90: Jakoś na tym dolnym wykresie od gazu długo sonda za katalizatorem nie wstaje po hamowaniu silnikiem. Niby im sprawniejszy katalizator tym bardziej opóźnia sygnał dla drugiej sondy (bo spaliny nie przelatują przez niego jak przez prostą rurę).
Może już sonda lambda za katalizatorem na wykończeniu jest. Jaki przebieg ma twój samochód? Najlepiej jakbyś złapał odczyty w momencie gdy błąd się pojawia.
biskup2k - @crckl90: Jakoś na tym dolnym wykresie od gazu długo sonda za katalizatore...

źródło: Screenshot 2024-03-19 at 07-41-09 Wykresiki - Imgur(1)

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 0
@biskup2k: dzięki za odzew. Auto ma 240 tysięcy przebiegu. Obie sondy były już wymieniane, pierwsza przy 170k, a druga niedawno przy 225k. Najgorsze, że na benzynie ten błąd nie występuje, ogólnie auto też ładnie chodzi i nie odczuwam żadnych skutków mocy, nierównej pracy czy innych rzeczy. Postaram się złapać ten moment wyskoczenia błędu.
  • Odpowiedz
@crckl90: Chyba sami producenci instalacji lpg wiedzą że takie przypadki będą się zdarzać bo sterowniki gazu z funkcją obd mają opcje automatycznego kasowania błędów.
  • Odpowiedz
@crckl90: i na gazie i na benzynie przed katem jeszcze robi się ubogo, momentami. Ani ECU od PB , ani od LPG nie jest wstanie wzbogacić mieszanki. Stąd ten błąd. Wychwytują to obie sondy momentalnie.

Sondy pracują i kat też. Jeśli zdecydujesz się na ich wymianę wyrzucisz pieniądze w błoto, .
Moim zdaniem, wymiana tych elementów na nowe nie pomoże.

W 90% za taki stan rzeczy odpowiada lewe powietrze. Nie wierzę,
  • Odpowiedz
  • 0
@trzaichlac69: tych luzów się obawiam, bo chyba jest to kosztowne. Auto mam od przebiegu 140 tysięcy i ja osobiście nigdy nie weryfikowałem tego i nie wiadomo czy w ogóle kiedykolwiek było to robione. Gaz był zakładany już za granicą i zapewne większość przebiegu auta jest zrobione na LPG. Dzięki za sugestie, przy najbliższej okazji zwrócę uwagę mechanikowi i niech sprawdza to lewe powietrze na początek.
  • Odpowiedz
@crckl90: no widzisz 200-100 mbar za mało.
Niesprawny map sensor kosmiczne wartości pokazuję, więc należy wykluczyć jego niesprawność. Mierzy poprawnie i teraz są dwie opcję:

A) albo powietrze w kolektorze tam już jest i map sensor jego przepływu nie mierzy.

B) albo zawory za płytko się otwierają. Za mało mieszanki do cylindra podają.Tam 0,01mm decyduje.

Oczywiście to są moje wnioski i opieram się na tym co czytam. Czasami jak nie stoisz
  • Odpowiedz
i na gazie i na benzynie przed katem jeszcze robi się ubogo, momentami. Ani ECU od PB , ani od LPG nie jest wstanie wzbogacić mieszanki. Stąd ten błąd. Wychwytują to obie sondy momentalnie.


@trzaichlac69: @crckl90 To ubogo to raczej z hamowania silnikiem jest. Bo korekty w tych momentach stoją w miejscu, jakby było rzeczywiście ubogo to by szły ostro na +.
  • Odpowiedz