Wpis z mikrobloga

Mam pewien problem i nie jestem pewien w którym kierunku iść. Kupiłem sobie dość mocny laptop z i9 i RTX 4070 głównie z myślą o Cyberpunku żeby zagrać jak człowiek na zadowalających detalach. Gierka odpalona- pierwsze benchmarki pokazały coś takiego jak na screenie więc myślę sobie gitara. Średnio 75fps w 1600p, do tego temperatury na karcie i procku nie przekraczają 80° dodając że Throttlestop i IEU nie pokazują jakiegokolwiek Throttlingu. Problem jednak leży w tym że grając mam wrażenie że obraz dosłownie na ułamki sekund klatkuje. Czasem jest to minimalne przycięcie, czasem ciut dłużej ale skacze mniej więcej cały czas. I teraz dochodząc pytania- Problemem i przyczyną takich przycinek może być 16GB ramu? Widzę że zużycie w idle to już jakieś 10GB, w trakcie gry 13/14GB. Może problem leży w ustawieniach? Szczerze powiedziawszy kompletnie nie znam się na tych DLSS, synchronizacjach itd więc zostawiłem to tak jak to jest fabrycznie włączone. Dodatkowo aktywny jest generator klatek. Prócz wyższych FPSów ma to jakiś negatywny skutek? Dzięki za pomoc i piona!
Laptop to Helios Neo 16
I9-13900hx
RTX 4070
16GB ram
#komputery #pcmasterrace
XNiemcu - Mam pewien problem i nie jestem pewien w którym kierunku iść. Kupiłem sobie...

źródło: temp_file6028690561897848605

Pobierz
  • 44
@XNiemcu: Mało vRAMu jak na 1600p, szczególnie jak odpaliłeś Raytracing i DLSS (które też VRAMu żre trochę). Frame Generation na 8GB VRAM to też kiepski pomysł

Stąd masz mikroprzycinki, tzw stuttery. Spróbuj pokombinować z ustawieniami troche niżej, FG też może wyłącz (do FG to trzeba z 80-90fps, żeby obraz wydawał się płynny)
Klatki też zalockuj na 60, chyba że masz odświeżanie 144 to wtedy na 72fps