Wpis z mikrobloga

@Chio_: to się wylicza nawet

Nm + przełożenie skrzyni na II biegu + przełożenie główne / średnica koła
potem podzielić przez masę auta.

I tym sposobem wiemy że np Golf IV 1.9 SDI 68KM bardziej wbija w fotel i sprawia wrażenie lepszego przyspieszenia niż Civic 8, z silnikiem 1.4 100KM

można też sobie wyliczyć jak zmiana średnicy koła, np mniejsze większe opony procentowo wpłynie na przyspieszenie.
Czy masa, np wieziemy kogoś
I tym sposobem wiemy że np Golf IV 1.9 SDI 68KM bardziej wbija w fotel i sprawia wrażenie lepszego przyspieszenia niż Civic 8, z silnikiem 1.4 100KM


@r5678: Tylko dodaj że SDi będzie mocno pchało przez 0.5 sekundy( ͡° ͜ʖ ͡°)
@r5678:

Nm + przełożenie skrzyni na II biegu + przełożenie główne / średnica koła

potem podzielić przez masę auta.

I tym sposobem wiemy że np Golf IV 1.9 SDI 68KM bardziej wbija w fotel i sprawia wrażenie lepszego przyspieszenia niż Civic 8, z silnikiem 1.4 100KM


Nie wiem jak to niby wyszło z tych obliczeń. Wg tego im dłuższe przełożenia, tym lepsze przyspieszenie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@PiotrFr: ale tutaj nie wylicza się przyspieszenia.
tylko siłę z jaką oddziałują koła na asfalt a co za tym idzie na kierowcę w fotelu i uczucie przyspieszenia.

Przecież wspominiany Golf, dłużej rozpędza się do setki niż civic, ale golf daje odczucie szybszego auta bo większe przeciążenie oddziałuje na kierowce przy maksymalnym przyspieszeniu.
@r5678:

tylko siłę z jaką oddziałują koła na asfalt a co za tym idzie na kierowcę w fotelu i uczucie przyspieszenia.


Ale niczego się nie dodaje jak wyliczyłeś

Nm + przełożenie skrzyni na II biegu + przełożenie główne / średnica koła


Tylko mnoży i wyjdzie moment na kołach. Ten w Civicu będzie znacznie wyższy.

Przecież wspominiany Golf, dłużej rozpędza się do setki niż civic, ale golf daje odczucie szybszego auta bo
PiotrFr - @r5678: 
 tylko siłę z jaką oddziałują koła na asfalt a co za tym idzie na ...

źródło: IMG_20240211_211333

Pobierz