@walokid: klapki mają za zadanie regulować przepływ powietrza do kolektora tak żeby poprawić efektywność i moc silnika można zrobić to jak vag że powyżej 4000 rpm otwiera się dodatkowa klapka która pozwala wpuścić więcej powietrza do silnika i dać lepsze odejście, można zrobić twinport jak opel, a można zrobić też klapki jak np. włoskie tumany z fiata, które z czasem się potrafią urwać, lecą w komorę spalania i wyginają zawory
@walokid: przyznaje, moja wiedza w tym temacie sprowadza się do tego co napisałem z jednym wyjątkiem że klapa wydłuża lub skraca obieg powietrza w kolektorze. Miałem natomiast awarie tego gówna, na szczęście nic nie odpadło ale usterka byla trudna do ustalenia, a sam kolektor nierozbieralny. Kilku magików przykładało się już do wymiany rozrządu za kilkanaście k więc ja dziękuję za wynalazki. Jedyne co mnie cieszy to fakt że sam jako
@2xpapanalepiku @Pangia @walokid @ondraszek to jest zmienna długość kolektora ssącego. Z racji że to #!$%@? silnik bo stary vr5 20 zaworowy. To kolektor waży z 20kg i ma z metr długości. I do 4k obrotow kolektor ma skracana długość, potem się to obraca i ma wydłużana długość. Tak działa to czuć, że ma więcej troszkę tego niuta ale i tak dupy nie urywa. Więc zanim coś wywalicie z
@Bofsky: weź jeszcze pod uwagę że taka nowa część może kosztować więcej niż całe auto xD. To są często hermetycznie sklejone całe elementy i często nie wymienisz klap zestawem naprawczym, chyba że drastycznie usuwając je fizycznie i wylogowujac ze sterownika. To zrobisz za grosze najczęściej
@2xpapanalepiku chciałem kupić nową ale czas oczekiwania miesiąc i koszt to 150zl bez przesyłki. Sama przesyłka 20eur ale wiadomo, że więcej gratów bym zamawiał
@Bofsky: to faktycznie nie opłaca się nic drutować, szkoda tylko że nie ma części od ręki. W czasie kiedy mi to padło kolektor kosztował ok 5k zł. Jak sobie pomyślałem że od razu będę wiercił w tym otwory pod lpg to stwierdziłem że to bez sensu jest. Wysłałem kolektor ze sterownikiem do jakiegoś magika i 3 dni później wszystko wróciło. Nawet nie wnikam co tam zrobił, czy
źródło: temp_file9120332067815852306
Pobierzmożna zrobić to jak vag że powyżej 4000 rpm otwiera się dodatkowa klapka która pozwala wpuścić więcej powietrza do silnika i dać lepsze odejście, można zrobić twinport jak opel, a można zrobić też klapki jak np. włoskie tumany z fiata, które z czasem się potrafią urwać, lecą w komorę spalania i wyginają zawory
@2xpapanalepiku: tak właśnie Janusze mówią. Poczytaj wypowiedź @Pangia
Komentarz usunięty przez autora
źródło: temp_file4916469834637736778
Pobierz@Bofsky: to faktycznie nie opłaca się nic drutować, szkoda tylko że nie ma części od ręki.
W czasie kiedy mi to padło kolektor kosztował ok 5k zł. Jak sobie pomyślałem że od razu będę wiercił w tym otwory pod lpg to stwierdziłem że to bez sensu jest.
Wysłałem kolektor ze sterownikiem do jakiegoś magika i 3 dni później wszystko wróciło. Nawet nie wnikam co tam zrobił, czy