Wpis z mikrobloga

Nie jestem rolnikiem i gow o się znam ale czy nie czas skończyć z tymi dopłatami i po prostu niech ceny będą takie jakie będą? Bo to jest jakaś patologia do czego doprowadziła UE dopłaty za duszę dopłaty za urodzaj dopłaty chyba są za wszystko #rolnictwo
  • 18
  • Odpowiedz
@Megasuper: zasada jest prosta:
-pogoda zbyt mokra - DAWAĆ DOPŁATY, bo mamy powodzie!!!!
-pogoda zbyt sucha - DAWAĆ DOPŁATY, bo mamy susze!!!!
-pogoda idealna - DAWAĆ DOPŁATY, bo mamy klęskę urodzaju!!!!
  • Odpowiedz
@Megasuper Mnie od wielu lat zastanawia jedna rzecz. Rolnicy zawsze marudzą, że ceny w skupach są takie niskie, że często nawet wyrzucają to, co zebrali. Dlaczego zatem nie zbiorą się i nie stworzą konkurencji dla skupów? Jakiejś spółdzielni. Wtedy mieliby niemały wpływ na ceny sprzedawanych przez nich samych produktów.
  • Odpowiedz
konkurencji dla skupów? Jakiejś spółdzielni. Wtedy mieliby niemały wpływ na ceny sprzedawanych przez nich samych produktów.

Odpowiedz


@semperfidelis: o dawno nie było tej porady, stworzycie spółdzielnie i będziecie zarabiać xD
te spółdzielnie istnieją od lat i nic to nie zmienia, bo markety mają oligopol w handlu i to one dyktują ceny, plus oczywiście międzynarodowe koncerny przetwórcze
  • Odpowiedz
-pogoda zbyt mokra - DAWAĆ DOPŁATY, bo mamy powodzie!!!!

-pogoda zbyt sucha - DAWAĆ DOPŁATY, bo mamy susze!!!!

-pogoda idealna - DAWAĆ DOPŁATY, bo mamy klęskę urodzaju!!!!


@Horkheimer: to zasada tylko w umysłach wykopków 15 letnich
  • Odpowiedz
@siodemkaxx Czyli nie da się wam pomoc, a skoro tak, biorąc pod uwagę za całe życie jesteście na minusie czas sprzedać traktor i wziąć się za dochodową pracę. Nie rozumiem, dlaczego mam dopłacać rolnikom. Jak mój interes nie idzie, to go zamykam, a nie oczekuję dopłat.
Z perspektywy konsumenta wolę kupić taniej, jeżeli mam wybór. Cieszę się więc, że Ukraina wchodzi na rynek europejski, bo ich produkty są znacznie tańsze, a jakościowo
  • Odpowiedz