Wpis z mikrobloga

Obejrzałem tę debatę na #kanalzero, głównie żeby się przekonać czy będzie jakaś realna polemika. Nie było - panowie po stronie sceptyków zostali dobrani tak, żeby nie mieli żadnych liczb, analiz ani poważnych argumentów. Prowadzący też wydawali się mieć wyraźnie wyrobioną opinię na ten temat. To wszystko automatycznie sprawia że zamiast mnie przekonać jestem podejrzliwy wobec prób manipulacji. Ale jeżeli rzeczywiście samo lotnisko to kilka mld PLN na przestrzeni kilku lat to po prostu zacznijmy to budować jak najszybciej. Nawet jakbyśmy mieli się za rok rozmyślić. Na TVP dawaliśmy po 2mld i świat się nie zawalił. Odbudowa Pałacu Saskiego, w sumie #!$%@? wie po co, ma kosztować 2.5mld i nadal nie została anulowana. W te wszystkie analizy, pozwolenia wpakowano już pieniądze. Niech to sobie idzie dalej swoim tokiem i w międzyczasie zastanawiajmy się, czy nie dokonać zmian. Będzie nas to kosztowało mniej niż wieczne analizy bo skończymy jak z EJ i jak się w końcu zdecydujemy na to lotnisko to będziemy musieli zaczynać wszystko od nowa.
#cpk
  • 21
  • Odpowiedz
@olewales:

uwaga, uwaga drodzy obywatele co tam budujemy aby polepszyć naszą pozycję na świecie?

pałac pałac pałac pałac pałac

xdd kto wpadł na taki pomysł
  • Odpowiedz
panowie po stronie sceptyków zostali dobrani tak, żeby nie mieli żadnych liczb, analiz ani poważnych argumentów.


@olewales: tak wyglądają wszyscy przeciwnicy tej inwestycji, zwyczajnie w przyrodzie nie ma analiz i argumentów przeciw.
Jakieś łuki, nasypy, wysiedlenia, szlaki zwierząt, problemy społeczne... to zwyczajne pieprzenie dla pieprzenia.
  • Odpowiedz
@PajonkPafnucy: Bo nikt poważny nie neguje budowy nowego lotniska dla warszawy i zamkniecia Chopina. Kwestia dyskusyjna jest skala pierwszego etapu i forma infrastruktury. Propaganda tylko #!$%@? ze teraz to już nie będzie niczego
  • Odpowiedz
@marcelus bo nie wyjdzie kilka miliardów i w tym problem. Prędzej koło 60 mld i dopłacanie rok w rok kilku. Rozbudowa kolei ma sens. Nowe lotnisko przy warszawie ma sens. CPK sensu nie ma i tyle. Nikt nie podołał, struktura latania się zmieniła i cpk 25 lat temu sens miało to teraz już nie.
  • Odpowiedz
@Leniek zgadzam się że nikt poważny, ale wiele osób których zdanie na znaczenie neguje przenoszenie Chopina poza Warszawę.

@Loloman jaka jest różnica między tym co określasz że ma sens a tym co nie ma sensu? Jaki jest sens w budowie drugiego lotniska wielkości Chopina? Jak możesz narzekać na koszty, jeśli gros tych kosztów to kolej, której budowę popierasz?
  • Odpowiedz
@marcelus bo duże huby mają z roku na rok mniej sens. Są czasami bazami wielkich linii lotniczych co znowu u nas nie występuje. Airbusy jak a380 okazują się głupotami bo ludzie chcą latać z punktu do punktu bez przesiadek. Mniejsze samoloty mają też coraz większe zasięgi.
Czym większe lotnisko tym wyższe koszty, więcej przewalone i kompletny brak kontroli i dopłacanie do tego. Nikt do CPK jeździć nie będzie. Zbyt wygodni jesteśmy
  • Odpowiedz
@PajonkPafnucy: nie spotkałem się żeby ktoś zlecał albo wykonywał analizę nieopłacalności. To na broniącym tezy spoczywa obowiązek dostarczenia dowodów. I póki co ja nie widziałem analizy zysków przy dobrym scenariuszu i analizy strat przy czarnym scenariuszu.
  • Odpowiedz
@marcelus: Bo za daleko mimo wszystko (Warszawa nie będzie się aż tak rozrastać, ludzi będzie ubywać a możliwe że powoli ludzie będą uciekać z dużych miast ze względu na postęp zdalnej pracy, ceny mieszkań, internet wszędzie itd itd no i demografie mamy super niską). Co innego planować lokalizację zwyczajnie większego lotniska tylko dla Warszawy, a co innego dla bezsensownego CPK. Dobrą lokalizacją jest naprawdę Modlin - zadupie, jest dojazd, komunikacja,
  • Odpowiedz
@Loloman przeciez dojazd z centrum Warszawy do Modlina zajmuje teraz jakieś 41 minut, a do Żyrardowa (ta sama odległość co do CPK) od 32 do 54 minut (zależy od przewoźnika i ilości przesiadek) - różnica jest żadna.
  • Odpowiedz
@marcelus: Niech nawet będzie i ta lokalizacja, zawsze można polepszyć dojazd do niej z warszawy bo tylko to się liczy. Ale zwykłe lotnisko, zgodne z naszymi potrzebami - by się zwracało, by chopina nada działało i uwzględnić absurd zniszczenia Modlina bo tak się skończy i liczyć to lotnisko BEZ uwzględniania WYMUSZENIA zmiany większości linii z chopina na to nowe (jak liczą w CPK :D - wyjebmy siłowo ruch ze wszystkich
  • Odpowiedz
@Loloman o tym zapomnij, takich inwestycji po prostu się nie robi przy zachowaniu starego lotniska. Pomyśl o tym jak o przeniesieniu Chopina do nowej lokalizacji w celu jego dalszego rozwoju, bo de facto z tym mamy do czynienia.

To samo zrobili w Stambule. Chopin może podziała jeszcze kilka lat, ale docelowo jest do likwidacji.
  • Odpowiedz
@marcelus a czemu nie? Robi się normalnie na świecie. Wielkie metropolie mają czasami po 3-4 lotniska. Turaj zaprać ten modlin i tyle. Chopina może zostać jako np baza LOTu, mieliby fajne lotnisko w centrum miasta co byłoby jakimś tam atutem. A resztę gorszych linii wysłać poza chopina i zachęcić cenami. Dzięki temu oba będą miały sens i będą działać
  • Odpowiedz
@marcelus lotnisko przynosi chyba zyski więc źle nie jest. Do tego miejsce, renoma itd.
Już bez przesady, zabudowanie całego miasta jest złym pomysłem. To jakby mówić żeby wyburzać parki czy ogródki działkowe bo cenna ziemia. Trzeba znać limity i ja bym dawno ograniczył budownictwo, wprowadzi większe dystanse, więcej zieleni itd. Miasto nie może być kliktą w której się wegetuje. Musi być rozsądnie więc lotnisko może zostać w mieście.
  • Odpowiedz
@marcelus a czemu miałby spaść o tyle? Jak jest na 90% możliwości a blisko i 100 się mówi to na amten orzejdzie cześć ale też część pewnie ruchu się zwiększy. No i modlin padnie. Więc spokojnie 2 byłyby ok
  • Odpowiedz