Wpis z mikrobloga

@KonwersatorZabytkow: #!$%@? mam w smog. Dla mnie ważne by centra miast nie były betonowane "bo przepustowość". Ludzie po centrum miasta powinni poruszać się pieszo, rowerem lub zbiorkomem. A nie, że mi niedługo #!$%@?ą całą zieleń na osiedlu, bo prezydent miasta chce żeby tranzytowa arteria przebiegała przez samo centrum "bo tak planowaliśmy 30 lat temu".

Ha tfu na blachosmrodziarzy
  • Odpowiedz
@KonwersatorZabytkow: no ale wiesz, jakby sie zabrac za realny problem czyli tak zwana mala emisje trzeba byc cos robic, duzo pieniedzy zainwestowac, zajelo by to lata, czesc ludzi by sie wkurzyla. A tak, wprowadzasz zakaz, auta sie widoczne wiec "widac problem", a jak ludzie sie burza i kloca to nawet lepiej bo w takim stanie nie zauwaza ze problem lezy gdzie indziej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: popatrz jak wyglądają autostrady w USA i potem mów że więcej dróg rozwiąże problem.

Przez dwa lata mieszkałem w Chicago.
Pięć pasów w jedną stronę.
8 rano dzień powszedni.
Średnia 30km/h
  • Odpowiedz
@WaveCreator Jak najbardziej, ale każde auto świadczące jakąkolwiek usługę powinno mieć możliwość wyjazdu.

No i inna kwestią, że nie trzeba poszerzać ulic tylko udrożnić je odpowiednio zaprogramowaną sygnalizacją. Większość smogu to nie CO2 tylko pyły z opon i hamulców. Wtedy transport osobowy stał by się w ogóle nieistotny
  • Odpowiedz
@Mightyduda: Nie wiem? Porto? Barcelona? Berlin? Nawet Amsterdam ma normalnie chociaż 1 AUTOSTRADOWY ring dookola miasta. Jeszcze jakieś pytania?

Wrocław ma kawałek obwodnicy Autostradowej i drogę 1 pasmową która nawet nie jest skończona. Jedyne miasto które prawie ma autostradowej klasy obwodnicę dookoła miasta jest obecnie Łódź. Kraków ma ja w planach.

@Sl_w_k_1 No tak bo mieszkam w Stanach. Po czym poznać aktywistę? Rozmawia o USA zamiast o Europie. Popatrz na taką Kopenhagę. Tam też jest za dużo
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: no to faktycznie, wszystkie miasta co najmniej 2 razy większe, super przykłady mordo. Paryż i Londyn mają jeszcze więcej ringów.

Wrocław jest notorycznie zakorkowany bo wjeżdża do niego codziennie 250 tys pojazdów, ilość obwodnic nic tu nie zmieni.
  • Odpowiedz
Jak najbardziej, ale każde auto świadczące jakąkolwiek usługę powinno mieć możliwość wyjazdu.

@Viking-: Pełna zgoda.

Nie wyobrażam sobie takiego zakazu dla dostawczaków, służb komunalnych, taxi czy wszelkiego rodzaju pogotowia (i jak słyszę pomysły, że oni też mają być zmuszeni do elektryków to xD). Gorzej z różnymi dostawami żarcia, hydraulikami itp. bo może to być trudne do egzekwowania, chyba, że dowali się kolejną biurokrację typu naklejka "Usługi". Tylko wtedy się okaże
  • Odpowiedz
Wrocław jest notorycznie zakorkowany bo wjeżdża do niego codziennie 250 tys pojazdów, ilość obwodnic nic tu nie zmieni


@Mightyduda: a jedynym pomysłem władz miasta jest zakaz wjazdu. Tymczasem - sensownej kolei miejskiej brak, P+R brak (nie, tych 500 miejsc na wrocławskich p+r to chyba w ramach żartu), transport miejski - żart, sieć ścieżek rowerowych - żart, obwodnice miasta - brak, sensowny objazd centrum - brak. No ale ostatnio zrobili 100
  • Odpowiedz
@Mightyduda: akurat wieśniacy mają lepsze fury. Piszesz jakby ktoś ich od wozu drabiniastego przed chwilą oderwał. Piszę to ja. Od prawie siedemdziesięciu lat już mieszka moja rodzina we Wrocławiu.
  • Odpowiedz
@Sl_w_k_1: jeden pas zarezerwowany dla two or more. "Przypomnij sobie jaka tam jest populacja. Samej polonii jest więcej niż mieszkańców Warszawy. Podziel to przez x pasów I dopiero porównuj do Wrocławia.
  • Odpowiedz