Wpis z mikrobloga

#aws #ciekawostki #amazon #trolling #it

Jako, że chciałem sobie przetestować jak działa AWS Lambda, postanowiłem, że założę sobie konto na aws. Rejestracja przebiegła sprawnie ale dostałem od razu dwa dziwne maile (invoice i charge failure). Jako, że były bardzo ogólne, a nie znałem panelu AWS pomyślałem, że to pewnie 3d secure nie przeszło przy walidacji karty.

No i dzisiaj dostaję takiego maila od supportu:

We would like to notify you that you were erroneously subscribed to an AWS Marketplace product due to an issue on January 26, 2024. Your subscription was proactively canceled before any payment was collected. There is no action required at your end.


Postanowiłem, że sprawdzę sobie co się dzieje na koncie. Sprawdzam faktury a tam widnieje pozycja na prawie 4k USD XD
Dobrze, że nie miałem tyle hajsu na koncie podpiętym pod kartę bo bym musiał walczyć o refund.

Okazało się, że przy rejestracji, dodawany był jakiś serwis z automatu. Wyklikałem oczywiście same plany basic (free) itd. Sama rejestracja na AWS nie wzbudziła we mnie żadnym podejrzeń. Taki sam case jest tutaj
Reddit

Nie sądziłem, że uda się AWSowi tak zniechęcić mnie do wypróbowania czegokolwiek. Więc zamknąłem konto ale ogromny niesmak pozostał.
  • 2
  • Odpowiedz
@VenzQ: kiedyś myślałem, że jest tak jak np na azure, że dostaję się ileś dolarów za free. Postawiłem serwer csa jakieś inne usługi ec2 itp itd i też trochę się uzbierało po kilku dniach ale kartę miałem podpięta jednorazową revolutową więc i tak nie mogli mi hajsu pobrać ale napisałem na support, że nie wiedziałem, że się uczę dopiero jestem studentem - poprosili o zdjęcie legitymacji i dali instrukcje jak powyłączać
  • Odpowiedz