Wpis z mikrobloga

@piechurek9 Maszyniści tak, ale obecnie rynek kolejowy trochę zapchał się ludźmi z licencją maszynisty, próbującymi dostać się na świadectwo. Część ośrodków oferuje szkolenia na licencję online, inne robią kurs za kursem, ale w sumie tylko więksi przewoźnicy zatrudniają na świadectwo. Nie mówię, że się nie da, ale trzeba się trochę nachodzić na rozmowy o pracę i wyczekać w kolejce, bo nabory na świadectwo często są prowadzone raz do roku.
@piechurek9 Ale szkolą na licencję, czy świadectwo? Większość przewoźników z tego co wiem nie daje gwarancji zatrudnienia kończąc u nich licencję.
@leonprn Piszesz o pójściu na kurs licencji maszynisty? Czy licencji + świadectwa?
Jeśli tylko licencja to moim zdaniem warto iść do jakiegokolwiek przewoźnika, bo nauczy dużo lepiej niż małe ośrodki szkoleniowe lub szkolenia online. No i zawsze większa szansa, że uda się załapać u tego samego przewoźnika na świadectwo.
  • 1
@winter1986 aktualnie w KW szukają na licencję+świadectwo, także ogólnie chciałbym się dowiedzieć od kogoś kto zna realia pracy w firmie czy warto. Jak wygląda sprawa z
- benefitami - czy w KW dają maszynistom dodatkowe 8 dni wolnego tak jak u innych przewoźników,
- dyspozytorami - czy sensownie układają grafiki jazd,
- ogólną atmosferą czy jest toksyczna jak np. w centralnym czy południowym zakładzie PKP IC (według opinii na goworku) itd.
-