Wpis z mikrobloga

Po wymianie rozrządu w #seat Ibiza 1.0 (ea211, 3 cylindry) zauważyłem zwiększone wibracje na silniku. Mam nagrane wideo jak pracuje silnik przed wymianą oraz po, i na przykład niektóre węże które nie wibrowały teraz wibrują.
Czy może to świadczyć o przestawionym rozrządzie o ząbek?
Silnik pracuje tak samo żwawo jak przed wymianą.

#vw #silnik #mechanikasamochodowa
  • 4
  • Odpowiedz
@misiek735: Możliwe. Ja śmigałem pół roku z przestawionym rozrządem myśląc, że to przez nieoryginalne poduszki silnika. Po wymianie rozrządu i poprawnym złożeniu wibracji brak, a poduchy nadal te same.
  • Odpowiedz
@misiek735: masz tam wałki balansujące? Może one są źle ustawione.
W niektórych samochodach przy źle ustawionych rozrzadach wywala błąd synchronizacji a w tdi można podejrzeć ile stopni brakuje do idealnego ustawienia Rozrządu.
  • Odpowiedz
@misiek735: raczej #!$%@? zestaw rozrządu, ogólnie fabryczny rozrząd w tych silnikach jest kosmicznie wytrzymały, ludzie na forach piszą że 300 tysięcy jest w stanie dojechać bez oznak większego zużycia także nie ma co też tak gonić z jego wymianą jak w dawnych vagach że 60k max
  • Odpowiedz